آشپزی

طرز تهیه دسر ماست و آناناس با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دسر ماست و آناناس را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دستور تهیه دسر ماست و آناناس

دسر ماست آناناس یکی از انواع دسرهای خوشمزه و متفاوتی است که با مواد اولیه و دستور پخت متفاوتی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر ماست آناناس به ادامه مطلب مراجعه کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای دسر ماست و آناناس است
شیر نر 1.5 فنجان
خامه صبحانه یا خامه فرم گرفته 200 گرم
ماست چرب و شیرین 1.5 فنجان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین 5 قاشق غذاخوری
آناناس 200 گرم
آب کمپوت آناناس 5 قاشق غذاخوری
پودر قند یا پودر قند ⅔ فنجان
مغز پسته کافی

دستور تهیه دسر ماست و آناناس

مرحله اول

برای تهیه یک دسر خوشمزه با ماست و آناناس در ابتدای کار 30 دقیقه قبل از شروع کار خامه و شیر و ماست را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار دهید تا دمای آنها با دمای محیط مطابقت داشته باشد. . شیر و ژلاتین را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

بدون اینکه ژلاتین و شیر را هم بزنید 10 دقیقه استراحت دهید تا ژلاتین اسفنجی شود. حالا آناناس را به قطعات کوچک برش دهید و در ظرف مناسبی بریزید سپس شکر را به ظرف اضافه کنید.

سطح سوم

در مرحله بعد ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​رو به پایین قرار دهید، سپس اجازه دهید تکه های آناناس به مدت ۵ دقیقه بجوشد تا آنزیم هایشان از بین رفته و دسر کاملا بسته شود.

مرحله چهارم

اگر از کمپوت آناناس استفاده می کنید، نیازی به از بین بردن آنزیم های آن نیست. حالا ژلاتین را بخارپز کنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود سپس ماست و خامه را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله پنجم

سپس وانیل و پودر قند را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا مخلوط ژلاتین را به کاسه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که ماست و خامه باید به دمای محیط رسیده باشند وگرنه پس از افزودن ژلاتین به ماست سرد و خامه، منسجم می شود. حالا آب کمپوت آناناس را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم

سپس تکه های آناناس را به همراه مقداری پسته به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا قالب مورد نظر را با کمی کره مایع چرب کنید و نیمی از مخلوط دسر را داخل آن بریزید.

مرحله هشتم

حالا قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید دسر تا نیمه بماند. وقتی دسر تا نیمه خودش را گرفت، ظرف را از یخچال خارج کرده و بقیه مخلوط دسر را داخل تابه بریزید، سپس ظرف را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله نهم

بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج می کنیم و با چاقو دور ژله را برش می دهیم و در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. حالا روی دسر را با تکه های آناناس، خامه قنادی و پسته تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا