آشپزی

طرز تهیه دمنوش نعناع خوشمزه، به روش طب سنتی با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چای نعناع

طرز تهیه چای نعنا، دستور تهیه چای نعنا

چای نعناع یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین دمنوش ها است که تهیه آن بسیار آسان است.این دمنوش لذیذ جدای از عطر و طعم فوق العاده ای که دارد برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت سایر قسمت های بدن بسیار مفید است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه چای نعناع برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
زنجبیل تازه یک مشت پر
آب نبات یک قطعه با مقدار دلخواه
آب جوش کافی

طرز تهیه چای نعنا

مرحله اول: نعناع ها را بشویید و داخل قوری بریزید

ابتدا مقداری نعناع تازه را تمیز کرده و بشویید و در سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به مقدار دلخواه نعناع را داخل قوری بریزید زیرا پس از دم کشیدن بافت نعناع نرم شده و حجم آن کم می شود. مقدار نعنا باید به اندازه ای باشد که کتری را پر کند.

مرحله دوم: خواص درمانی و مفید چای نعناع فلفلی

از آنجایی که نعناع دارای خواص درمانی و تغذیه ای فراوانی است و برای سلامت دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بسیار مناسب و مقوی است، استفاده از این دمنوش خوشمزه در طول روز توصیه می شود، علاوه بر این، دمنوش گیاهی نعناع دارای عطر و بوی فوق العاده ای است. طعم، وجود دارد.

مرحله 3: به جای نعنای تازه از نعناع خشک استفاده کنید

اگر جوجن تازه ندارید می توانید به جای یک مشت جوجن تازه داخل آن از جوجن خشکی که از قبل آماده کرده اید استفاده کنید، جوجن خشک را کاملا چرخ کرده و استفاده کنید، حدود یک قاشق غذاخوری پر از جوجن خشک، داخل آن یک قوری بریزید. .

مرحله چهارم: یک تکه آب نبات به نعناع اضافه کنید و در قوری بریزید

سپس با توجه به ذائقه و ذائقه خود یک تکه نبات در قوری بریزید.همراه با چای نعناع شیرینی علاوه بر شیرین کردن طعم چای به دلیل طبع گرم و برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است. سیستم استفاده می شود.

مرحله 5: به نعناع آب اضافه کنید و چای نعنا را دم کنید

سپس روی نعناع و آب نبات مقداری آب بریزید تا قوری پر شود، در قوری را ببندید و روی حرارت غیر مستقیم مانند کتری آب جوش قرار دهید، اجازه دهید نعنا شروع به جوشیدن کند و چای نعناع به مدت 20 دقیقه در آب دم بکشد و کاملا دم بکشد. .

مرحله 6: چای نعناع را در فنجان های همسان بریزید

در این مدت آب نبات ها نیز در آب حل می شوند، سپس قوری را از روی حرارت غیرمستقیم برداشته و کنار می گذاریم، سپس دمنوش نعنا را در لیوان های مناسب سرو بریزید و این دمنوش گیاهی خوشمزه، آرامش بخش و غنی را سرو کنید. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا