آشپزی

طرز تهیه دمپخت مرغ و عدس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش مرغ و عدس

خورش مرغ و عدس یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذی است که تهیه آن بسیار آسان است، این غذای مقوی ساده را می توانید با مواد مختلف به روش های مختلف تهیه کنید، خورش مرغ و عدس یکی از غذاهای محبوبی است که طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه خورش مرغ و عدس برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سینه مرغ یا پای مرغ 1 سینه پر، 4 قسمت پایین ران
برنج 2 لیوان
عدس 1 لیوان و نیم
رازیانه خشک 4 قاشق غذاخوری
سیب زمینی بزرگ 1 قطعه
کره کافی
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
چاشنی برای مرغ کافی

طرز تهیه خورش مرغ و عدس

مرحله 1: مرغ را خرد کنید

ابتدا سینه مرغ را به اندازه و مکعب های دلخواه برش دهید، در صورت تمایل می توانید از پای مرغ هم استفاده کنید، اما اگر از پای مرغ استفاده می کنید، ابتدا پاها را بجوشانید و سپس گوشت را به قطعات کوچک برش دهید.

مرحله 2: پیاز را آماده کرده و سرخ می کنیم

سپس پیاز را پوست گرفته، بشویید، ریز خرد کنید و سپس مقداری روغن مایع در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را در روغن ریخته و کمی تفت دهید تا سبک شود.

مرحله 3: ادویه ها و مرغ را به پیاز اضافه کنید

سپس ادویه هایی که شامل نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه مرغ است را به پیاز در ماهیتابه اضافه کنید، کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه کاملا باز شود و پیاز طلایی شود، سپس برش های سینه مرغ یا پای مرغ را داخل تابه بریزید. ماهی تابه.

مرحله 4: برنج و عدس را اضافه کنید

سپس مرغ ها را با پیاز خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهند سپس برنجی را که دو تا سه ساعت خیس کرده اید در قابلمه بریزید سپس عدس هایی را که دو ساعت خیس کرده اید به مواد اضافه کنید و در قابلمه بریزید. روی برنج بریزید

مرحله 5: آب و رازیانه خشک را اضافه کنید

سپس مقداری آب روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس رازیانه خشک را به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند، سپس اجازه دهید غذا روی حرارت متوسط ​​بجوشد و آب داخل قابلمه جمع شود.

مرحله ششم: سیب زمینی ها را برای ته دیگ آماده کنید

سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت خلال و نازک برش دهید، سپس سیب زمینی ها را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود، سپس در قابلمه ای دیگر مقداری روغن بریزید و سیب زمینی های خلال شده را ته قابلمه بریزید.

مرحله هفتم: مواد را بچینید و در قابلمه قرار دهید

سیب زمینی ها باید کف قابلمه را کاملا بپوشانند، بعد از اینکه آب مخلوط برنج جمع شد، مخلوط را در قابلمه ای که سیب زمینی ها را در آن ریخته اید بریزید و در قابلمه را با درب ببندید سپس در قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. .

مرحله 8: پختن کوفته ها و تزئین با سبزیجات تازه

سپس خورش مرغ و عدس را به مدت 45 دقیقه بگذارید بپزد و تمام شود سپس قابلمه ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید سپس خورش مرغ و عدس را در ظرف مناسبی بریزید سپس با چند برگ ریحان و نعنا و تازه تزیین کنید. شوید. انجام دهید.

مرحله نهم: خورش را سرو کنید

سپس مقداری زیتون را در لابه لای ظرف قرار دهید و روی آن را تزیین کنید، سپس مرغ خورش و عدس را به عنوان یک غذای خوشمزه، سالم و مقوی به همراه سالاد، ترشی، سبزیجات و دارچین های مختلف و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا