آشپزی

طرز تهیه رب پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه رب پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ماکارونی برنج

رب پلو یکی از غذاهای سنتی و بسیار لذیذ شهر شیراز است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلف درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه ماکارونی برنج برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
رب انار 2 لیوان
سینه یا ران مرغ 500 گرم
شناورهای کشکش 100 گرم
گردو 300 گرم
پیاز 3 عدد
روغن مایع کافی
هویج 1 قطعه
برگ بو 2 تا 3 عدد
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
شکر (اختیاری) کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه ماکارونی برنج

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی خوشمزه پلو ابتدا برنج را با 1 قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی ریخته و روی آن را با آب بپوشانید سپس اجازه دهید برنج به مدت 2 تا 3 ساعت در آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم و به صورت دایره ای برش می دهیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس سینه و پای مرغ را در قابلمه می ریزیم سپس تفت می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا پودر سیر را به همراه پودر زنجبیل، برگ بو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و هویج خرد شده به مرغ اضافه می کنیم سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. سپس مقداری آب داخل قابلمه بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله مرغ را به مدت 45 دقیقه در آب جوش بگذارید تا خوب بپزد. سپس بعد از تمام شدن این زمان هویج ها را به همراه برگ بو از قابلمه خارج می کنیم سپس زعفران دم کرده را روی سطح مرغ می ریزیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید مرغ روی آتش بنشیند تا کمی بجوشد تا زعفران جذب مرغ شود. سپس مرغ را از قابلمه خارج می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینه یا ران مرغ را در ماهیتابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم. سپس با استفاده از چاقو گردوها را به صورت سنگ های درشت خرد می کنیم. سپس پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم و ورقه ای می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل تابه می ریزیم و بلافاصله پیازها را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیازها روشن شده و شیشه ای شوند. سپس گردوی آسیاب شده را به تابه اضافه کنید.

مرحله نهم

در این مرحله گردو را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. سپس کشمش را به گردو اضافه کرده و کمی تفت می دهیم و بعد از روی حرارت برداشته می شود. سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. سپس برنج را در آبکش ریخته و آبکشی می کنیم و سپس داخل قابلمه می ریزیم و به مدت 8 تا 12 دقیقه در آبجوش می گذاریم تا پخت اولیه برنج تمام شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله بعد از گذشت این مدت که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و در آبکش ریخته و آبکشی می کنیم. سپس مقداری روغن مایع را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوازدهم

حالا نان را به عنوان کف قابلمه فیکس می کنیم سپس نصف برنج را داخل قابلمه می ریزیم و مخلوط گردو را روی برنج پخش می کنیم سپس برنج باقی مانده را روی مخلوط گردو می ریزیم. سپس رب انار را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله سیزدهم

در این مرحله رب انار را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس اجازه می دهیم رب انار داغ شود. سپس رب انار را روی برنج بمالید. سپس درب قابلمه را بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید.

مرحله چهاردهم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم برنج 45 دقیقه بپزد. بعد از این مدت اجاق گاز را خاموش می کنیم.

مرحله پانزدهم

در آخر رب برنج را هم زده سپس در ظرف مورد نظر می ریزیم. سپس سینه یا پای مرغ را به همراه سس مرغ روی ماکارونی برنج بریزید سپس آن را با سبزیجات و خیارشور و ماست سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا