آشپزی

طرز تهیه رنگینک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

نحوه ساخت رنگ

رانیک یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی است که بیشتر در ماه رمضان مانند شله زرد برای افطار تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. نحوه ساخت رنگ برای چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

مواد لازم برای 1 بشقاب متوسط
تاریخ های با کیفیت 30 عدد
گردو 200 گرم
آرد سفید 1 فنجان
کره 25 گرم
پودر هل نصف قاشق چایخوری
شکر پودر شده 2 قاشق چایخوری
روغن مایع کافی
پودر دارچین یا پسته برای تزئین

نحوه ساخت رنگ

مرحله اول

برای تهیه دسر رنگنگ مجلسی ابتدا باید هسته خرماها را جدا کنیم که می توانید این کار را با پایپر اتوماتیک انجام دهید. ماسوره را با مایع می شوییم و خشک می کنیم سپس در خرمای سمت پایین می گذاریم و از طرف دیگر هسته آن خارج می شود.

مرحله دوم

سپس گردوی سمت راست را از وسط نصف کرده و هر نیمه را به جای مغزی که برداشته شده داخل خرما قرار می دهیم. همچنین می توانید یک طرف خرما را با چاقو ببرید و خرما را بردارید و هسته آن را داخل گردو قرار دهید.

سطح سوم

حالا به آرامی تاریخ را از جایی که آن را برش داده ایم ببندید. خرماها را در ظرف مورد نظر ترجیحا کنار هم قرار دهید. سپس آرد را در تابه الک کرده و روی حرارت خیلی ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

بعد مدام تفت میدیم تا بوی خامی بگیره و تغییر رنگ بده، به محض اینکه قهوه ای روشن شد تابه را از روی حرارت بردارید و آرد تفت داده شده را الک کنید تا گلوله ها گرفته شود.

مرحله پنجم

آرد را دوباره به تابه برمی گردانیم و روی اجاق می گذاریم و تفت می دهیم و به ترتیب پودر هل و کره را به آن اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا کره در آرد ذوب شده و کاملا مخلوط شود و سپس کمی کره مایع اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس مواد را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند. در صورت لزوم، کمی روغن اضافه کنید. مخلوط ما باید به همین ترتیب سرخ شود تا شبیه حلوا شود.

مرحله هفتم

حالا تابه را از روی حرارت برداشته و سس آماده شده را روی خرماهای چیده شده در ظرف می ریزیم و با قاشق سطح سس را صاف می کنیم تا خرما دیده نشود و کاملا با سس آغشته شود و در آخر پودر را الک می کنیم. شکر در الک

مرحله هشتم

سپس حلقه را با پودر قند پاشیده و با کمی پودر دارچین روی حلقه را به هر شکلی که می خواهیم تزیین می کنیم و همچنین می توانید از هر مغزی مثل پودر پسته و بادام یا خلال استفاده کنید و نوش جان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا