آشپزی

طرز تهیه زیتون پرورده درجه یک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه زیتون پرورده درجه یک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه زیتون مرغوب

زیتون پرورشی یکی از ادویه های خوشمزه و اصیل ایرانی است که معمولا با غذاهای سنتی سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه زیتون مرغوب برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای زیتون پرورشی
زیتون بدون هسته سبز 500 گرم
آب انار ترش 1 فنجان
گردو 200 گرم
سیر 1 بوته
رب انار ⅓ فنجان
دانه های انار ترش ½ فنجان
نعنا، گشنیز و چوهاگ 3 قاشق غذاخوری
نمک و گلپر کافی

طرز تهیه زیتون مرغوب

مرحله اول

برای تهیه زیتون پرورشی لذیذ ابتدا گردوها را در آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. در شمال از ملات چوبی برای آسیاب گردو استفاده می شود. سپس سبزیجات را به قطعات کوچک برش دهید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در این مرحله زیتون ها را مزه می کنیم و در صورت شور بودن در قابلمه مناسبی می گذاریم. سپس چند لیوان آب سرد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم زیتون یک ساعت در آب بماند.

سطح سوم

بعد از یک ساعت که شوری زیتون ها کاملا از بین رفت، آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس زیتون ها را در یک کاسه بزرگ و جادار بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله گردوی آسیاب شده را به همراه سبزیجات معطر به کاسه اضافه می کنیم. اگر سبزی چوچاق که نوعی سبزی شمالی است نداریم، می توانیم از نعناع استفاده کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیر را کاملا له می کنیم و به کاسه با زیتون اضافه می کنیم. در مرحله بعد آب انار، رب انار، دانه های انار، کمی نمک و گلپر را به کاسه اضافه کنید سپس با دست مواد را خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم

این مرحله خیلی مهمه و باید آروم آروم مواد رو چنگ بزنیم تا زیتون خورد بشه. بعد از اینکه مواد کاملا یکدست شد روی آن را سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید. بعد از 2 ساعت زیتون های پرورش یافته آماده مصرف هستند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا