آشپزی

طرز تهیه سالاد زیتون، یک سالاد رژیم و بسیار خوشمزه با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد با زیتون

طرز تهیه سالاد با زیتون

سالاد الویه یکی از سالادهای خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف بسیار راحت درست می شود. سالاد زیتون برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است و می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و محبوب استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه سالاد با زیتون در ادامه با سایت آموزشی تینا چی همراه باشید.

عناصر مقدار مواد
زیتون بدون هسته شور 20 عدد
گوجه فرنگی 1 قطعه
پیازچه 7 تا 8 ساقه
جعفری به اندازه یک مشت
پنیر شیر 200 گرم
گردو 6 تا 7 عدد
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
فلفل 1/2 قاشق چایخوری چت
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
سرکه بازامیک 2 قاشق غذاخوری
نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزیین سالاد کافی

طرز تهیه سالاد با زیتون

مرحله اول: زیتون و گوجه فرنگی را خرد کرده و با هم مخلوط کنید

ابتدا چند عدد زیتون نمکی بدون هسته را به صورت دایره های نازک برش دهید سپس در ظرفی بریزید و سپس گوجه ها را بشویید و به قطعات کوچک برش بزنید و به زیتون های خرد شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و با آنها مخلوط کنید.

مرحله 2: پیاز را بشویید و خرد کنید و به مخلوط اضافه کنید

مقداری پیازچه را بشویید، خشک کنید، به قطعات کوچکتر برش دهید و به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا ترکیب شوند، مقدار مواد مختلف بستگی به ذائقه شما دارد و می توانید از هر کدام کم و بیش استفاده کنید.

مرحله سوم: جعفری و پنیر شیر را خرد کرده و به مواد اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری جعفری را بشویید، اجازه دهید آب اضافی آن از بین برود، سپس جعفری را به قطعات کوچک برش دهید، به مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید، سپس مقداری پنیر شیر را به صورت مکعبی کوچک برش دهید و به مخلوط اضافه کنید.مواد را اضافه کنید.

مرحله چهارم: گردوی آسیاب شده را با مواد سالاد آسیاب کنید

پنیر را با مواد مخلوط کنید سپس چند عدد گردو را با دست چرخ کنید تا طعم آنها را زیر دندان خود احساس کنید، نیازی نیست گردو را زیاد چرخ کنید، سپس گردوی خرد شده را به مواد سالاد اضافه کنید، خوب مخلوط کنید. تا کاملا مخلوط شود.

مرحله 5: روغن زیتون و فلفل سیاه را به مخلوط مواد سالاد اضافه کنید

سپس مقداری روغن زیتون روی مواد بریزید، هم بزنید تا خوب مخلوط شده و روغن زیتون جذب شود، سپس مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند، مقدار فلفل بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله ششم: پودر سیر و سرکه بالزامیک را به مواد اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری پودر سیر به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا یکدست شود، عطر سیر در مواد پخش شود، سپس مقداری سرکه بالزامیک روی مواد بریزید، خوب هم بزنید تا ترکیب شوند، سرکه عطر فوق العاده ای به مخلوط می دهد و طعم مواد می دهد.

مرحله 7: مخلوط سالاد را در یخچال قرار دهید

بعد از اینکه همه مواد را با هم مخلوط کردید می توانید مخلوط سالاد را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید سپس سالاد الویه را از یخچال خارج کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید و روی سدر بریزید.

مرحله هشتم: سالاد الویه را تزئین و سرو کنید

سپس روی سالاد الویه را با مقداری نعناع، ​​ریحان و برگ شوید تازه تزیین کنید، سالاد را به سلیقه و سلیقه خود تزیین کنید، سپس سالاد الویه را برای میهمانی ها و مهمانی ها به عنوان یک پیش غذای شیک و خوش طعم با انواع دارچین و تزیینات سرو کنید. من خدمت می کنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا