آشپزی

طرز تهیه سس انار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سس انار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سس انار

سس انار یکی از سس های خوش طعم و لذیذی است که برای طعم دادن به مرغ و گوشت استفاده می شود، می توانید از این سس پرخاصیت در کنار غذاهای تهیه شده با مرغ یا گوشت استفاده کنید، سس انار بسیار سریع آماده می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه سس انار برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
تماس گرفت 2 کیلوگرم
شکر یا آب نبات برای هر فنجان آب انار ۲ قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه سس انار

مرحله اول: انارها را بشویید و خرد کنید

ابتدا انارها را تمیز بشویید، بهتر است از انارهای آبدار استفاده کنید، اما با توجه به ذائقه می توانید از انارهای شیرین یا ترش برای تهیه سس انار استفاده کنید، سپس انارها را خرد کرده و به قطعات کوچکتر برش دهید.

مرحله دوم: دانه های انار را جدا کرده و بجوشانید

سپس دانه های انار را جدا کرده و در قابلمه ای بریزید سپس روی آن ها مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید دانه های انار به مدت 4-5 ساعت روی حرارت ملایم بپزند تا کاملا نرم و بپزند. به راحتی خرد می شوند

مرحله 3: انارها را خرد کرده و فیلتر کنید

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و بگذارید کمی خنک شود و به دمای محیط برسد سپس مخلوط را از صافی رد کنید و آب آن را در ظرفی بریزید و انارها را داخل صافی محکم بگیرید تا آب آنها بریزد. . باید گرفته شود.

مرحله چهارم: شکر را به آب انار اضافه کنید

هنگام گرفتن دانه های انار مراقب باشید هسته داخل انارها را به هیچ وجه له نکنید زیرا طعم سس انار را خراب می کند و بعد از اینکه انارها را کاملا گرفتید و آب آنها را گرفتید به ازای هر فنجان 2 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. آب انار و مخلوط کنید.

مرحله 5: تست میزان شیرینی

میزان شیرینی سس بستگی به ذائقه و ذائقه خودتان دارد، اگر می خواهید سس شیرین تر باشد می توانید شکر بیشتری اضافه کنید یا اگر می خواهید طعم انار غالب باشد و طعم تقریباً شیرینی داشته باشد بهتر است اضافه کنید. بیشتر – کمی شکر.

مرحله 6: جوشاندن آب انار

به جای شکر می توانید از نبات استفاده کنید و به آب انار اضافه کنید سپس قابلمه آب انار را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب انار شروع به جوشیدن کند و وقتی آب انار به جوش آمد مقداری کف روی آب انار جمع می شود. و در طرفین ظرف.

مرحله 7: گرفتن کف روی آب انار

سپس با قاشق کف آب انار را بردارید و دور بیندازید تا سس خوش رنگ و لذیذتر شود سپس اجازه دهید آب انار با شکر بجوشد و غلیظ شود و در مدتی که آب انار در حال جوشیدن است هر از گاهی هم بزنید و هم بزنید تا جا بیفتد. نچسب

مرحله هشتم: سس انار را از روی حرارت بردارید

بعد از اینکه سس غلیظ شد و به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کاملا خنک شود، بعد از سرد شدن سس غلظت آن زیاد شده سپس ظرف شیشه ای مناسبی را بشویید و خشک کنید.

مرحله نهم: سس انار را داخل شیشه بریزید

بعد از خنک شدن کامل، سس انار را در شیشه ریخته و در آن را محکم ببندید، سپس آن را به مدت طولانی در یخچال قرار دهید تا هنگام استفاده از آن برای طعم دادن به مرغ و گوشت یا حتی لابه لای مرغ استفاده کنید. و گوشت سرگرمی روز از سس انار به عنوان یک طعم دهنده فوق العاده برای تهیه انواع غذاهای خوشمزه استفاده کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا