آشپزی

طرز تهیه سس فلفل +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس فلفل

سس فلفل یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و تند است که برای انواع غذاها استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سس فلفل برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سس فلفل
فلفل قرمز تازه 500 گرم
گوجه فرنگی 3 عدد وسط
پیاز 2 عدد بزرگ
سیر 2 گیاه
زنجبیل 1 قطعه بزرگ
دانه های فلفل سیاه و گشنیز هر کدام 1 قاشق غذاخوری
فشار دادن 10 دانه
میخک 10 عدد
زردچوبه، ادویه کاری و نمک هر کدام 1 قاشق غذاخوری
سرکه سفید کافی

طرز تهیه سس فلفل

مرحله اول

من آماده می کنم سس فلفل خوشمزه در ابتدای کار فلفل قرمزها را شسته و روی حوله پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند. سپس گوجه ها را پوست بگیرید و همراه با فلفل در قابلمه ای بریزید.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه سیر، زنجبیل تازه، دانه فلفل، میخک، تخم گشنیز و مقداری زردچوبه، ادویه کاری، 4 عدد فلفل دلمه ای و نمک به قابلمه اضافه کنید، سپس به اندازه ای سرکه سفید به قابلمه اضافه کنید تا روی مواد را بپوشاند. .

سطح سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 2 ساعت تا 2 ساعت و 30 دقیقه روی حرارت بگذارید تا مواد کاملا نرم شوند. توجه داشته باشید که به دلیل گاز فلفلی، بهتر است سس را در فضای باز بپزید.

مرحله چهارم

بعد از این مدت مواد داخل قابلمه را با همزن برقی خوب هم میزنیم تا له شوند و پوره شوند سپس از صافی رد میکنیم تا رسوب در صافی بماند و سس فلفل کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

اگر سس فلفل رقیق بود دوباره روی اجاق بگذارید تا بجوشد و به غلظت دلخواه برسد. در آخر اجازه دهید سس فلفل کاملا خنک شود سپس آن را در بطری بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا