آشپزی

طرز تهیه سوپ اسفناج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ اسفناج

سوپ اسفناج یکی از سوپ های خوشمزه و سالمی است که می توان آن را با مواد مختلف تهیه کرد تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ اسفناج برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پیاز 1 قطعه
سیر 3 قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری
هویج ½ فنجان
عدس ½ فنجان
جو پرک ½ فنجان
اسفناج 4 لیوان
اب 7 لیوان
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک کافی
آبلیموی تازه کافی

طرز تهیه سوپ اسفناج

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ اسفناج خوشمزه در ابتدای کار عدس ها را شسته و در ظرفی حاوی آب قرار می دهیم سپس عدس ها را به مدت 1 روز در آب می گذاریم تا کاملا خیس شود. بعد از این مدت عدس ها را می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز و هویج را نگینی خرد کنید سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس روغن مایع را به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید.

سطح سوم

وقتی پیاز سبک و شفاف شد سیر را با حبه های ریز رنده شده رنده کنید و همراه با زردچوبه و پودر زنجبیل و کمی نمک به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سیر و ادویه ها معطر شوند.

مرحله چهارم

سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و کاملا سرخ شود. حالا هویج رنده شده را به همراه آب، پرک جو و عدس به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله اسفناج ها را شسته و درشت خرد می کنیم سپس به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. حالا درب قابلمه را ببندید و بگذارید سوپ بجوشد تا کاملا بپزد.

مرحله ششم

وقتی سوپ پخت، مقداری از آن را در ظرفی جداگانه بریزید و با همزن خوب مخلوط کنید و دوباره به قابلمه اضافه کنید. در آخر مقداری آبلیموی تازه به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا