آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری اسپانیایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت سیب زمینی تنوری اسپانیایی

سیب زمینی تنوری به روش اسپانیایی یکی از پیش غذا های ساده و خوشمزه در اسپانیا است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت سیب زمینی تنوری اسپانیایی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینی های کوچک 450 گرم
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
نمک 1 و ¼ قاشق چایخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
سیر 4 قرص
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
خردل 1 قاشق چایخوری

طرز پخت سیب زمینی تنوری اسپانیایی

مرحله اول

برای پخت سیب زمینی در فر اسپانیایی، ابتدا فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم، سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سیب زمینی ها را شسته و به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی های خرد شده را در ظرف مناسبی بریزید، سپس 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه ¾ قاشق چایخوری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سیب زمینی ها مزه دار شوند.

سطح سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را داخل سینی فر که از قبل چرب کرده اید بریزید سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید. سپس سیب زمینی ها را به مدت 40 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا بپزند و طلایی شوند.

مرحله چهارم

حالا سس مخصوص سیب زمینی را آماده می کنیم، برای این کار فلس های سیر را جدا کرده و می شوییم، سپس روی رنده ریز رنده می کنیم و در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس سس مایونز و آبلیمو را به سیر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک باقی مانده را به همراه روغن زیتون و خردل به سس اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس بعد از 40 دقیقه ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید سیب زمینی ها کاملا خنک شوند.

مرحله ششم

در نهایت سیب زمینی تنوری را در ظرف دلخواه خود می ریزیم سپس سس دیپینگ را اضافه می کنیم یا سس را در ظرفی جداگانه می ریزیم و با سیب زمینی سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا