آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی

سیب زمینی سرخ کرده یکی از انواع پیش غذای خوشمزه و سریع است که با دستور پخت های مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 2 عدد
جعفری 1 بسیاری
ارد 1 فنجان
آرد سوخاری 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
آویشن ½ قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردن کافی
پیتزا با پنیر 100 گرم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده ساده و خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید سپس به همراه ۲ فنجان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی بریزید. سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم.

مرحله دوم

حدود 35 تا 45 دقیقه طول می کشد تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها آب پز و نرم شدند آن ها را زیر آب بگذارید تا کمی خنک شوند سپس پوست آن ها را بگیرید.

سطح سوم

حالا سیب زمینی ها را در ظرف مناسبی بریزید و با چرخ گوشت به طور یکنواخت له کنید. سپس جعفری را ریز خرد کرده و به همراه نمک و فلفل و آویشن به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد گندم، آرد سوخاری و تخم مرغ را جداگانه در سه کاسه می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را با چنگال هم می زنیم تا گلوله نشوند. سپس مقداری آب جلوی دستانمان می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید و به اندازه ای روغن اضافه کنید که سیب زمینی ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند. توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد تا سیب زمینی ها بپزند.

مرحله ششم

در این مرحله دستمان را با کمی آب مرطوب می کنیم و به اندازه یک نارنگی از مخلوط سیب زمینی می گیریم سپس در کف دست باز می کنیم. حالا مقداری پنیر پیتزا در وسط قرار دهید و آن را به شکل گرد یا بیضی بریزید.

مرحله هفتم

سیب زمینی ها را خوب فشار می دهیم تا هنگام سرخ شدن پنیر بیرون نیاید. سپس سیب زمینی را ابتدا در آرد و سپس در تخم مرغ و در آخر در آرد سوخاری میغلتانیم تا کاملاً بپوشد.

مرحله هشتم

در این مرحله سیب زمینی را در روغن خوب گرم شده می ریزیم و همه قسمت های آن را به طور یکنواخت سرخ می کنیم. به همین ترتیب کل مخلوط سیب زمینی را آماده می کنیم و در روغن سرخ می کنیم.

مرحله نهم

بعد از آماده شدن سیب زمینی ها روی حوله می گذاریم تا چربی اضافی آن کاملا گرفته شود سپس در ظرف دلخواه خود می چینیم و با سس دلخواه سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا