آشپزی

طرز تهیه سیب پلو با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج سیب

سیب پلو یکی از غذاهای لذیذ، خوش طعم و اصیل کرمانشاهی است که به راحتی می توانید با مواد محدود و در دسترس آن را به روش های مختلف تهیه کنید، این غذای خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب و ساده است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه برنج سیب برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
برنج 1 لیوان و نیم
سیب زمینی بزرگ 1 قطعه
که باید انجام شود کافی
بال جوجه کافی
زعفران آب پز غلیظ کافی
آبلیموی تازه 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
پودر سیر و فلفل کافی
شوید، ریحان و پیازچه تازه برای تزیین کافی

طرز تهیه برنج سیب

مرحله اول: جوشاندن زعفران

ابتدا مقداری زعفران را در ظرف کوچکی بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید دم بکشد تا زعفران غلیظ شود مقدار زعفران بستگی به ذائقه خودتان دارد هر چه زعفران بیشتر باشد طعم بهتری دارد.

مرحله دوم: زعفران پخته شده را روی بال مرغ بریزید

در مرحله بعد روی چند بال مرغ که قبلا با چاقوی تیز شسته اید چند برش بزنید. این کار باعث می شود که طعم همه مواد بیشتر به داخل بال ها برود و بال ها کاملاً طعم دار شوند. سپس زعفران دم کرده را روی بال ها بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله 3: آب لیمو را به بال مرغ اضافه کنید

سپس یک لیموی تازه را بشویید و از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و روی بال های مرغ بریزید تا طعم لیمو روی بال ها احساس شود، اگر لیموی تازه ندارید می توانید از آبلیموی آماده استفاده کنید و مقداری بریزید. روی بال ها

مرحله 4: ادویه را به بال مرغ اضافه کنید

سپس ادویه هایی که شامل نمک، فلفل، پودر سیر به میزان دلخواه و کمی فلفل به ذائقه تان است را اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و عطر ادویه ها پخش شود، از بال ها خورده شود، همه مواد را کاملا با میکس مخلوط کنید. با یکدیگر.

مرحله 5: بال های مرغ را در یخچال قرار دهید

سپس در ظرف را بپوشانید و در یخچال بگذارید و بال های مرغ را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید و مزه دار شود سپس مقداری برنج در ظرف بریزید و آب و کمی نمک بریزید تا خیس بخورد.

مرحله ششم: برنج را خیس کرده و شوید را بشویید

سپس برنج را به مدت 1 ساعت خیس کنید، چون این ظرف دم کشیده است، برنج نیازی به خیساندن زیاد ندارد، در این فاصله، رازیانه تازه را تمیز کرده و بشویید، سپس در سبدی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. بودن

مرحله 7: شوید و سیب زمینی را خرد کنید

وقتی رازیانه خشک شد، آن را با چاقوی تیز ریز خرد می کنیم، سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت نگینی در می آورند، سپس سیب زمینی های خرد شده را شسته و در سبدی می گذارند تا آب آن گرفته شود.

مرحله 8: پخت برنج

سپس برنج خیس خورده را در قابلمه ای بریزید، مقداری آب روی آن بریزید تا آب کاملا سطح برنج را بپوشاند و کمی بالاتر از آن قرار گیرد، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند و آب کم کم جمع شود. بودن

مرحله نهم: سیب زمینی، روغن و نمک را به برنج اضافه کنید

وقتی آب به جوش آمد، سیب زمینی ها را روی برنج داخل قابلمه بریزید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند، داخل قابلمه برنج کمی روغن و کمی نمک بریزید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند، سپس آب برنج را بجوشانید و جمع کنید. .

مرحله 10: رازیانه و روغن محلی را به برنج اضافه کنید

وقتی آب برنج جمع شد، رازیانه را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا رازیانه و برنج کاملا مخلوط شوند و عطر رازیانه به برنج نفوذ کند، سپس مقداری روغن محلی کرمانشاهی روی برنج بریزید، خوب هم بزنید تا آب شود و برنج را کاملا میل کنید. .

مرحله یازدهم: بال های مرغ مزه دار شده را در کف قابلمه بچینید

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس بال های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده، در قابلمه دیگری مقداری روغن بریزید، کف قابلمه را کاملا بپوشانید، سپس بال های مزه دار شده را در قابلمه بچینید.

مرحله دوازدهم: برنج را روی بال ها بریزید و برنج را بخارپز کنید

بال های مرغ باید کف قابلمه را کاملا بپوشاند سپس مخلوط برنج و رازیانه و سیب زمینی را روی بال ها بریزید و سطح برنج را با کفگیر یا پشت قاشق صاف کنید سپس در قابلمه را ببندید و اجازه دهید برنج بپزد. روی حرارت کم به مدت یک ساعت

مرحله سیزدهم: تزیین سیب پلو

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس سیب پلو را در ظرف مناسبی بریزید و ته بالها را روی آن بچینید، با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید. برنج را به سلیقه خود تزیین کنید. در آخر سیب پلو را به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار با سالاد، ترشی، انواع دارچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا