آشپزی

طرز تهیه شامی رشتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شامی رشتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شامی رشتی

شامی رشتی یکی از غذاهای لذیذ شهر رشت است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شامی رشتی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 500 گرم
نخود فرنگی 500 گرم
لپه ها 500 گرم
پیاز 2 عدد
سیب زمینیها 2 عدد وسط
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
نمک، فلفل، زردچوبه کافی

طرز تهیه شامی رشتی

مرحله اول

برای تهیه یک شام ساده راشی ابتدا نخود و لپه را می شوییم سپس در ظرفی آب می ریزیم و اجازه می دهیم لوبیا به مدت 1 شب در آب بماند تا خیس بخورد. در این مدت دو بار آب حبوبات را عوض می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از این مدت گوشت را مکعبی می کنیم سپس در قابلمه مناسبی می گذاریم. سپس نخودهای خیس شده را در آبکش ریخته و اجازه دهید آب اضافی آن کشیده شود.

سطح سوم

حالا پوست سیب زمینی و پیاز را جدا می کنیم سپس به همراه نخود و لپه به گوشت اضافه می کنیم. سپس به اندازه کافی آب داخل قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا مواد کاملا بپزند.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از 2-3 ساعت که گوشت کاملا پخته شد و آب اضافی آن تبخیر شد، مواد را از قابلمه خارج می کنیم. سپس گوشت را رنده می کنیم سپس لپه و نخود را داخل چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا نخود و لپه را چرخ کرده و همراه با پیاز و سیب زمینی در چرخ گوشت می ریزیم و یک بار دیگر چرخ می کنیم. سپس گوشت چرخ کرده را با گوشت مخلوط می کنیم سپس پودر دارچین، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله نمک مواد شام را اندازه می کنیم سپس تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس اگر مواد شام کمی شل شد، مقداری آرد نخودچی اضافه کنید و ورز دهید.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس مقداری از مواد شام را برداشته و در دست به شکل دلخواه در می آوریم.

مرحله هشتم

در آخر وسط شام را سوراخ می کنیم و داخل تابه می گذاریم و کاملا سرخ می کنیم. به همین ترتیب همه محصولات را برای شام آماده می کنیم سپس در بشقاب مورد نظر می گذاریم و با نان سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا