آشپزی

طرز تهیه شاهی حلیم +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شاهی حلیم

شاهی حلیم یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه است که بسیار مقوی و پر ویژگی است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شاهی حلیم برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوساله یا گوسفند بدون استخوان 3 کیلوگرم
جو 500 گرم
گندم 750 گرم
برنج 500 گرم
لپه ها 750 گرم
عدس قرمز 500 گرم
پیاز 1 کیلوگرم
ماست 500 گرم
زنجبیل 3 قاشق غذاخوری
سیر 3 قاشق غذاخوری
دانه زیره و پودر گشنیز هر کدام 1 قاشق غذاخوری
گرم ماسالا 3 قاشق غذاخوری
جوز هندی 2 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
گشنیز تازه کافی
روغن مایع کافی
نمک و فلفل کافی
پیاز سرخ شده برای تزئین
فلفل سبز، زنجبیل و لیمو ترش برای تزئین

طرز تهیه شاهی حلیم

مرحله اول

من آماده می کنم شاهی حلیم خوشمزه است در ابتدای کار جو و لپه را در ظرف آب می ریزیم سپس در ظرفی جدا از آب عدس قرمز و گندم و برنج را می ریزیم و می گذاریم یک شب در آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا نصف پیاز را نازک برش دهید و تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز طلایی شود.

سطح سوم

وقتی پیاز قرمز و طلایی شد سیر را به همراه زنجبیل تازه رنده شده رنده می کنیم و همراه با زردچوبه و جوز هندی و فلفل قرمز و تخم گشنیز به قابلمه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها به مشام برسد. .

مرحله چهارم

حالا گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند سپس به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا گوشت کاملا بپزد و نرم شود. سپس جو و لپه را آبکشی کرده و در ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در مرحله بعد به مقدار کافی آب به قابلمه اضافه کنید سپس آن را روی اجاق قرار دهید تا جو و لپه کاملا پخته و نرم شوند. حالا گندم را همراه با عدس قرمز و برنج در قابلمه ای جداگانه بریزید و به اندازه کافی آب اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی اجاق می گذاریم و اجازه می دهیم دال ها کاملا بپزند و بدون هم زدن نرم شوند. توجه داشته باشید که اگر در حین پخت، بشقاب های داخل قابلمه را هم بزنید، این کار باعث می شود مدام هم بزنید تا نچسبد.

مرحله هفتم

وقتی گوشت کاملاً پخت و نرم شد و آب قابلمه تقریباً خشک شد، ماست را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با روغن مخلوط شود، سپس مقداری نمک، گرم ماسالا و گشنیز تازه خرد شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا مواد رو خوب هم میزنیم تا گوشت لطیف بشه. پس از آن گوشت را به همراه گندم، جو، لپه، برنج و عدس کوبیده در قابلمه مناسبی بریزید و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مدام هم بزنید.

مرحله نهم

در این مرحله داخل تابه مناسبی کمی روغن مایع می ریزیم سپس تابه را روی اجاق می گذاریم تا روغن خوب داغ شود. حالا زیره ها را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید، وقتی زیره ها شروع به جوشیدن کردند آن ها را به تابه اضافه کنید.

مرحله دهم

حالا حلیمه را مدام هم می زنیم تا جا بیفتد. بعد از جا افتادن حلیم، پیاز باقی مانده را به عنوان چیلی به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حلیم را در ظرف دلخواه می ریزیم و با چیلی، فلفل سبز، زنجبیل و لیموترش تازه تزیین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا