آشپزی

طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک زعفرانی عید

کیک زعفرانی عید یکی از انواع کیک های خوشمزه و جشن است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک زعفرانی عید برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم شیرینی زعفرانی عید
ارد 150 گرم
شکر پودر شده ½ فنجان
زرده 1 قطعه
مارگارین 100 گرم
نشاسته ذرت 3.5 قاشق غذاخوری
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
زعفران آب پز غلیظ 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زعفرانی عید

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه بایرام با زعفران در ابتدای کار 30 دقیقه قبل مارگارین را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید دمای آن کاملا با دمای محیط هماهنگ شود. حالا فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

سپس اجازه دهید فر کاملا گرم شود. حالا مارگارین را در دمای محیط در ظرف مناسبی بریزید و پودر قند را داخل آن الک کنید سپس به مدت 6 دقیقه با دور تند همزن برقی خوب هم بزنید.

سطح سوم

وقتی مخلوط مارگارین سبک و غلیظ شد، پودر هل، زعفران دم کرده و زرده تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند، سپس چند بار در بین کاسه را تکان دهید.

مرحله چهارم

حالا نشاسته و آرد را 3 بار جداگانه الک کنید سپس نشاسته را به کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس آرد را کم کم به ظرف اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و پفک را به اندازه گردو بیرون بیاورید و به دلخواه گرد کنید و ببندید. سپس کیک ها را در سینی فر با فاصله از یکدیگر چیده و با تخم مرغ تزیین می کنیم.

مرحله ششم

سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت اجازه دهید کیک ها کاملا خنک شوند بدون اینکه به آن ها دست بزنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا