آشپزی

طرز تهیه شیرینی شاه پسند با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی شاه پسند را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی شاه پسند

شیرینی شاه پسند یکی از شیرینی های خوشمزه و جذاب ایرانی است که برای سرو در مهمانی های خاص بسیار مناسب است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه شیرینی شاه پسند برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم شیرینی شاه پسند
آرد سفید 200 گرم
آرد نخودچی 200 گرم
کره صاف قنادی 100 گرم
روغن نیمه جامد 100 گرم
شکر پودر شده 200 گرم
زرده 1 قطعه
پودر هل 1 قاشق چایخوری
¼ وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی شاه پسند

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی خوشمزه شاه پسند در ابتدای کار به دلیل حساسیت خمیر شیرینی تمام مواد را با ترازو وزن کنید. حالا کره نیمه جامد قنادی را به همراه پودر هل در ظرف مناسبی بریزید و پودر قند را داخل آن الک کنید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه همزن برقی به مدت 8 تا 10 دقیقه هم میزنیم تا سبک و پفکی شود. سپس زرده تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

سطح سوم

در این مرحله آرد سفید و نخود را 3 بار الک کرده و به کاسه اضافه می کنیم سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر در ظرف جمع شود. سپس خمیر به دست آمده را با نوک انگشتان ورز دهید تا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا چون بافت خمیر کمی سفت است یکبار آن را ورز دهید تا نرم شود سپس در کیسه فریزر قرار دهید. سپس خمیر را به مدت 2 ساعت در آشپزخانه استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

بعد از این مدت فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم و به ضخامت 5 تا 6 میلی متر پهن می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کاغذ کره ای می پوشانیم سپس با کاتر مورد نظر خمیر را برش می دهیم. سپس خمیر فرم داده شده را در سینی فر می گذاریم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک ها به مدت 20 دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت که رنگ دور کیک ها تغییر کرد، بلافاصله سینی را از فر خارج کنید. سپس بدون دست زدن به کیک ها می گذاریم کاملا خنک شوند و بعد از آن از قالب خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برای زیباتر شدن کیک ها مقداری از کیک ها را در شکلات آب شده فرو می کنیم و بیرون می آوریم سپس با ترافل های رنگی تزئین می کنیم. در آخر شیرینی را با چای تازه دم می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا