آشپزی

طرز تهیه شیرینی نان چای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی نان چای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک چای

نان چای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک چای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای رول چای
کره یا کره شیرینی صاف 110 گرم
پودر قند یا پودر قند 90 گرم
روغن مایع 15 گرم
زرده 2 عدد
عسل 25 گرم
اب 35 گرم
آرد ذرت 25 گرم
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
ارد 300 گرم

طرز تهیه کیک چای

مرحله اول

من آماده می کنم یه کیک چای خوشمزه در ابتدای کار 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید در دمای محیط سفت شود و نرم شود. حالا پودر قند را در ظرف مناسبی الک کنید.

مرحله دوم

حالا کره را که به دمای محیط رسیده است در یک کاسه کره مایع بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کره و پودر قند کاملا کرم رنگ و سبک شود. سپس کاسه را چند بار بین کار جدا می کنیم.

سطح سوم

حالا آب و عسل را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس زرده ها را یکی یکی به کاسه اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد ذرت را بپاشید و در ظرفی الک کنید سپس هم بزنید تا یکدست شود. سپس پودر هل را به همراه بیکینگ پودر به کاسه اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا آرد را در الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس کم کم به ظرف اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی در ظرف به دست آید. سپس با نوک انگشتان خمیر را کمی ورز می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را بین دو کیسه فریزر به ضخامت 4 میلی متر باز کرده و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. 15 دقیقه قبل از پایان استراحت خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

مرحله هفتم

سپس اجازه دهید فر کاملا گرم شود. بعد از این مدت خمیر را با کاتر مورد نظر برش می دهیم و در سینی که کاغذ روغنی انداخته ایم قرار می دهیم و بعد سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا بگذارید کوکی ها در فر بمانند تا کاملا پخته شوند و لبه هایشان کمی طلایی شود. وقتی کیک ها پختند، قالب را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آن ها اجازه دهید خنک شوند.

مرحله نهم

وقتی کلوچه های چای کاملا خنک شدند، آنها را با احتیاط از روی کاغذ روغنی بردارید، سپس در ظرف مورد نظر قرار دهید. در آخر با چای زعفران شیرینی درست می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا