آشپزی

طرز تهیه شیرینی پای سیب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پای سیب

شیرینی پای سیب یکی از انواع شیرینی ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی از مجالس مهم استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه پای سیب برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک پای سیب
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1.5 فنجان
اب 1 فنجان
کره ½ فنجان
ارد 2.5 فنجان
پودر خمیرمایه 2.5 قاشق چایخوری
وانیل شکر 1 پاکت
یک سیب 1 قطعه بزرگ
دارچین 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای سیب

مرحله اول

برای تهیه یک پای سیب خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها و شکر را در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن با دور تند هم بزنید تا تخم مرغ ها خوب کف کنند. سپس روغن و آب را اضافه کرده و هر کدام را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با وانیل و بکینگ پودر مخلوط می کنیم سپس در چند مرحله مواد را داخل کاسه الک می کنیم و با لیسک از یک طرف هم می زنیم تا خمیر کاملا یکدست و یکدست شود.

سطح سوم

حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم و می گذاریم خوب گرم شود. سپس کپسول های کاغذی را با کره چرب می کنیم و در سینی فر می گذاریم سپس نیمی از کپسول ها را با فیلینگ پر می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب را به ورقه های نازک برش می دهیم و روی هر کپسول یک تکه سیب قرار می دهیم. در مرحله بعد روی سیب ها مقداری دارچین می پاشیم سپس روی سیب ها مقداری ماست می ریزیم تا روی آن ها بپوشد.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را داخل فر می گذاریم سپس کیک ها را به مدت 40 دقیقه می گذاریم تا بپزند. بعد از 35 دقیقه پخت کیک ها را با خلال دندان تست کنید و در صورت پخته شدن از فر خارج کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه کیک ها را از فر خارج کردید، بگذارید کاملا خنک شوند. بعد از آن روی کیک ها را پودر قند می پاشیم و در ظرف دلخواه می ریزیم و با چای سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا