آشپزی

طرز تهیه شیرینی کعک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک

کاک یکی از شیرینی های خوشمزه و لذیذ مصری است که انواع ترکی و عربی دارد و به روش های مختلف درست می شود.این شیرینی دارای بافت بیسکویتی است و یک میان وعده راحت و ساده است که بسیار راحت و سریع تهیه می شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک به ادامه مطلب بروید سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد لازم کیک
ارد 1 و ⅓ لیوان
یک تخم مرغ 1 قطعه
روغن مایع ⅓ شیشه
نمک پنس
پودر هل کافی
دانه کنجد برای تزئین کافی

طرز تهیه کیک

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال یا همزن دستی میزنیم تا پف کند و کمی حجیم شود سپس شکر را اضافه کرده و با همزن دستی به مدت 5 دقیقه هم میزنیم تا کاملا مخلوط شوند مواد خامه ای و کشسان و یکنواخت است.

مرحله دوم

در مرحله بعد هل را به صورت پودر خرد کرده و روی مواد بریزید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند و عطر هل به مواد بپیچد سپس روغن مایع را اضافه کنید و به اندازه ای مخلوط کنید که با مواد مخلوط شود تا بافت یکدست شود. و صاف .

سطح سوم

سپس در ظرفی دیگر آرد را با بکینگ پودر و نمک مخلوط کرده و سپس مخلوط آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس مخلوط آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا آن را با هم مخلوط کنید.

نکته: اگر می خواهید کوکی کاکائویی درست کنید، مقدار آرد را یک قاشق کم کنید و به جای آن یک قاشق پودر کاکائو به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی خمیر یکدست و یکدست شد آن را در ظرفی ریخته و روی ظرف را سلفون می‌پوشانیم و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار می‌دهیم تا خمیر استراحت کند و ساختار آن منسجم شود و طعم مواد کاملا گرفته شود. رودخانه

مرحله پنجم

در این فاصله شعله را روی گاز قرار دهید تا کاملا داغ شود، سپس کف یک تابه دوبل یا تابه نچسب را کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را کمی روغن یا کره بمالید، سپس خمیر را از فریزر خارج کنید. .

مرحله ششم

سپس یک تکه از خمیر را به اندازه یک گردو بردارید و با دست شکل دهید و گرد کنید، سپس در تابه را با فاصله توپ های مساوی بچینید و روی خمیر را به سلیقه خود با مقداری پسته، کنجد و خرفه تزئین کنید. . طعم..

مرحله هفتم

در مرحله بعد، اگر از تابه دوتایی استفاده می کنید، واشر را از تابه بردارید و درب تابه را ببندید، اگر در ماهیتابه نچسب معمولی بیسکویت درست می کنید، درب ظرف را بپوشانید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. شعله پخش کن را به مدت 15 دقیقه.

مرحله هشتم

حالا بعد از این مدت بررسی کنید که کلوچه ها کاملا پخته شده و رنگ اطراف آن ها طلایی باشد سپس از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و پس از خنک شدن به آرامی شیرینی ها را از روی کاغذ روغنی بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا