آشپزی

طرز تهیه شیرین پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرین پیلاو

شیرین پلو یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای مختلف درست می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه شیرین پیلاو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 400 گرم
برنج 4 لیوان
پیاز 2 عدد وسط
هویج 5 تکه
زرشک 5 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی
قند 6 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرین پیلاو

مرحله اول

من آماده می کنم شیرین پیلوی مجلسی در ابتدای کار سینه و پای مرغ را در قابلمه مناسبی قرار می دهیم. سپس پوست یک پیاز را جدا کرده و به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و به مرغ اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا نمک را همراه با زردچوبه و فلفل سیاه به سینه و ران مرغ اضافه کنید و به اندازه ای آب اضافه کنید که روی مرغ را بگیرد سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد.

سطح سوم

در این مرحله برنج را شسته سپس در قابلمه مناسبی می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک انگشت از سطح برنج بیشتر شود. سپس 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا می گذاریم آب اضافی قابلمه بخار شود سپس حرارت را کم کرده و درب قابلمه را می بندیم و روی قابلمه می گذاریم. سپس می گذاریم برنج خورش شود.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج ها را شسته سپس پوست آن ها را کاملا جدا کرده و به صورت ورقه های نازک برش می دهیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم و می گذاریم داغ شود.

مرحله ششم

حالا هویج را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ شود سپس از ماهیتابه خارج کنید. سپس پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و ریز خرد می کنیم و در تابه می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سرخ شود سپس سینه و پای مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده و رنده می کنیم. سپس مرغ، هویج و 3 قاشق غذاخوری شکر را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله هشتم

حالا تابه ای جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس زرشک را به همراه کره و شکر باقی مانده در تابه را اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی شکر آب شد حرارت را خاموش کنید تا زرشک نسوزد.

مرحله نهم

در نهایت بعد از 45 دقیقه مقداری از برنج را با زعفران پخته مخلوط می کنیم سپس به صورت لایه لایه در ظرف مورد نظر می ریزیم سپس مخلوط هویج و زرشک را روی برنج می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا