آشپزی

طرز تهیه شیش طاووق با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیش طاووق را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت شیش طووق

شش طووق یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار لبنانی است که با طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت شیش طووق برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 200 گرم
ماست 4 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سیر 2 تا 3 قرص
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
فلفل 1 قطعه بزرگ
زعفران آب پز کافی
پیاز 1 قطعه بزرگ
نمک، فلفل و پاپریکا ½ قاشق چایخوری
پودر دارچین، زنجبیل تازه و پونه کوهی یا آویشن ½ قاشق چایخوری

طرز پخت شیش طووق

مرحله اول

برای تهیه شیش تاوک لبنانی ابتدا سینه مرغ را مکعبی می کنیم. سپس ماست را به همراه پوره گوجه فرنگی و روغن زیتون در یک کاسه عمیق مناسب بریزید سپس مخلوط کنید.

مرحله دوم

حالا آب لیموترش تازه را به همراه نمک، فلفل، پودر پاپریکا، پودر دارچین و پودر پونه کوهی یا آویشن به مخلوط ماست اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس پوست سیر و زنجبیل تازه را جدا می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله سیر و زنجبیل را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس به مخلوط ماست اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس تکه های سینه مرغ را در مخلوط ماست قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا سینه های مرغ را با مواد مخلوط می کنیم تا با مواد آغشته شود. در مرحله بعد روی کاسه را با مواد مرغ سلفون می‌پوشانیم سپس به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال می‌گذاریم تا مرغ خوب مزه دار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از گذشت این مدت سیخ های چوبی را به مدت 30 دقیقه در آب سرد قرار می دهیم تا در حین پختن سیخ ها سیخ ها نسوزند. در مرحله بعد فلفل را می شوییم و به صورت مربع برش می دهیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را پوست گرفته سپس شسته و به اندازه فلفل مربعی برش می دهیم. سپس سیخ های چوبی را از آب سرد خارج کرده و خشک کرده و یک تکه فلفل روی سیخ می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله به ترتیب یک تکه گوشت مرغ و یک تکه پیاز را رشته کنید سپس به همین ترتیب یک تکه گوشت مرغ را در کنار پیاز و فلفل قرار دهید تا مواد تمام شود. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا کره را به تابه اضافه کنید و بگذارید ذوب شود. سپس مرغ سوخاری را داخل ماهیتابه می گذاریم سپس کاملا تفت می دهیم تا گوشت مرغ آماده شود. در حین پختن مرغ ها مقداری زعفران بمالید.

مرحله نهم

در این مرحله کباب های مرغ را از تابه خارج می کنیم سپس در ظرف مورد نظر خود می چینیم. در آخر شیش طووق را با برنج زعفرانی و گوجه فرنگی یا نان تازه سرو کنید سپس میل کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا