آشپزی

طرز تهیه غوره پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه غوره پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه غور پالو

غور پلو یکی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف درست می شود، شما می توانید از غور پلو به عنوان یک غذای شیک برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید، غور پلو یکی از غذاهای پرطرفدار است که طعم فوق العاده ای دارد. طعم برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غور پالو با سایت ادامه دهید سرگرمی روز آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سینه یا ران مرغ یا ترکیبی از هر دو 500 گرم
پیاز 1 قطعه
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و پودر سیر کافی
فلفل کافی
آب انگور ترش 1/2 فنجان
لوبیا چیتی از قبل پخته شده است 1/2 فنجان
رب گوجه فرنگی رقیق شده 2 تا 3 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
زرشک کبابی 1/2 فنجان
برش های پسته برای تزیین 1/3 فنجان

طرز تهیه غور پالو

مرحله 1: پختن لوبیا

حبوبات را در قابلمه ای که از شب قبل در آب خیس کرده اید و تورم آن برطرف شده است بریزید، کمی آب اضافه کنید، در قابلمه را ببندید، در قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید حبوبات به مدت 3 دقیقه بجوشد. به مدت 4 ساعت تا نرم شود.

مرحله دوم: آب را بجوشانید و برنج را داخل قابلمه بریزید

در همین حین داخل قابلمه ای مقداری آب بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس برنجی را که از شب قبل با آب و نمک خیس کرده بودید در قابلمه بریزید، کمی روغن و کمی نمک به آن اضافه کنید. قابلمه بریز

مرحله 3: برنج را در آب بجوشانید

سپس برنج را حدود 6-7 دقیقه در آب جوش می گذاریم تا قوام آن نرم شود، برنج باید نیم پز شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید، برنج را آبکش کنید، سپس برنج را داخل سبد بریزید و اضافه آن را بگذارید. آب از آبکش برنج

مرحله 4: ته قابلمه را شکل دهید

در قابلمه ای دیگر مقداری روغن بریزید و کف قابلمه را کاملا بپوشانید سپس برای فرم دادن به ته دیگ بنا به ذائقه خود مقداری نان یا سیب زمینی حلقه شده بریزید تا کاملاً کف قابلمه را بپوشاند.

مرحله 5: برنج را داخل قابلمه بریزید

سپس برنج آبکش شده را ته قابلمه بریزید سپس برنج را با کمی روغن بمالید، به جای روغن می توانید از کمی روغن استفاده کنید و روی برنج بریزید، سپس در قابلمه را ببندید، اجازه دهید برنج با حرارت ملایم بپزد. حدود یک ساعت و اجازه دهید خوب بخار شود.

مرحله 6: مرغ و پیاز را با هم مخلوط کنید

سپس ران یا سینه مرغ یا ترکیبی از هر دو را جدا کرده سپس مرغ را در غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا پوره و پوره شود سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید و داخل غذا بریزید. یا در مخلوط کن بریزید.

مرحله هفتم: آرد سوخاری را اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید

مرغ و پیاز را دوباره با هم مخلوط کنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود سپس مقداری آرد سوخاری به مخلوط مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خوب یکدست شود، در این مرحله بافت مخلوط کمی یکدست و یکدست می شود. .

مرحله هشتم: داخل تابه روغن بریزید و آن را گرم کنید

وقتی بافت مخلوط کاملا یکنواخت شد، مخلوط را از همزن خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید، سپس مخلوط را به مدت حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مخلوط سفت شود، در این حالت عطر و طعم همه مواد می شود. به طور کامل مصرف خواهد شد

مرحله 9: شکل دادن به مخلوط

سپس مخلوط را از یخچال خارج کرده و سپس مقداری از مواد را بردارید و با دست به شکل گردویی در آورید و کل مخلوط را به همین ترتیب آماده کنید و در تابه ای کمی روغن بریزید سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. . اجازه دهید روغن داغ شود.

مرحله دهم: گوشت قلکلیس را در تابه سرخ کنید

سپس گوشت قورباغه ها را در تابه قرار دهید، حرارت را زیاد کنید، ابتدا گوشت ها را با حرارت زیاد سرخ کنید، سپس آن ها را برگردانید تا تمام قسمت های آن ها کاملا سرخ شود.

مرحله یازدهم: زعفران پخته شده را به گوشت اضافه کنید

سپس زعفران دم کرده را روی گوشت زعفران بریزید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت زعفران کاملا بپزد و با زعفران دم کرده آبدار شود، پس از سرخ شدن کامل گوشت ها از تابه خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید.

مرحله 12: تفت دادن لوبیا

سپس لوبیا چیتی پخته شده را در سبد بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود، در تابه ای کمی روغن بریزید، روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس لوبیا چیتی ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا بافت آن ها یکدست شود. استوار.

مرحله 13: رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید

سپس مقداری رب گوجه فرنگی در تابه بریزید و با حبوبات تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و در تابه تغییر رنگ دهد و اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهاردهم: گوشت قلکالی و غور را به مواد اضافه کرده و تفت دهید

سپس گوشت کلکال و مقداری غور را در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید تا کاملا مخلوط شوند و طعم غور با بقیه مواد گرفته شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. تا کمی خنک شود.

مرحله 15: زرشک را تفت دهید

سپس در تابه ای مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، سپس زرشک را اضافه کنید، کمی تفت دهید، اگر می خواهید زرشک طعم شیرینی داشته باشد، کمی شکر به زرشک اضافه کنید و با هم تفت دهید. . دادن

مرحله شانزدهم: برنج و گوشت را در ظرف مناسبی بریزید

سپس برنج خوب پخته شده را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با زعفران آب پز غلیظ بپوشانید سپس مخلوط مواد گوشتی را روی برنج بریزید و به طوری پهن کنید که تمام سطح برنج را بپوشاند، می توانید گوشت را نیز داخل آن بریزید. وسط برنج

مرحله هفدهم: غور پالو را تزئین و سرو کنید

سپس روی غذا را با خلال های برشته زرشک و پسته تزیین کنید، سپس به عنوان یک غذای پرطرفدار و پرطرفدار که در مهمانی ها و مهمانی ها طعم بسیار خوبی دارد با سالاد، ترشی، دارچین و تزیین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا