آشپزی

طرز تهیه قارچ سوخاری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت قارچ سرخ شده

شاید شنیدن عبارت فست فود سالم کمی برایتان عجیب باشد! اما می توان گفت قارچ سرخ شده اگر با روغن سالم تهیه شود بسیار مفید و مقوی است. می توانید قارچ سرخ شده را به عنوان پیش غذا، میان وعده یا شام سبک میل کنید. رستوران ها از سرخ کن های بزرگ برای پخت انواع غذاهای سرخ شده استفاده می کنند، اما اگر در خانه سرخ کن ندارید، می توانید با رعایت چند نکته قارچ سرخ شده خوشمزه درست کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه قارچ سرخ شده با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
قارچ 300 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری 1 فنجان
ارد 1 فنجان
فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
آویشن ½ قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردن کافی

طرز پخت قارچ سرخ شده

مرحله اول

برای تعمیر قارچ سرخ شده بهتر است از قارچ های بسته بندی شده استفاده کنید زیرا همه قارچ ها یک اندازه هستند و آلودگی و گرد و غبار کمتری دارند. اگر اسفنج شما کاملا تمیز است، می توانید به سادگی آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

مرحله دوم

اگر نیاز به شستن قارچ دارید، آنها را در آبکش بریزید و روی آنها را با آب سرد بپوشانید. به این نکته مهم توجه کنید که قارچ ها نباید بیش از 30 ثانیه در آب شسته شوند. حتما انگشتان خود را روی اسفنج بکشید تا کاملا تمیز شود.

سطح سوم

توجه کنید، هرچه آب کمتری به قارچ اضافه کنید، خوشمزه تر می شود. قارچ ها را با دقت تمیز کنید و روی دستمال کاغذی پهن کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. اگر آب اضافی داخل قارچ ها باقی بماند در هنگام سرخ شدن آبکی می شوند.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بشکنید، کمی نمک اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شوند. آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید. نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمز و پودر سیر را خوب با آرد مخلوط کنید.

مرحله پنجم

قارچ ها را یکی یکی در تخم مرغ بغلتانید و سپس در آرد فرو کنید. دوباره در تخم مرغ آغشته می شود و در نهایت کاملاً در آرد سوخاری فرو می رود. اگر از پودر سوخاری درشت استفاده کنید، قارچ ها ظاهر بهتری پیدا می کنند.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه یا ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار دهید. اجازه دهید تابه داغ شود و سپس روغن را به آن اضافه کنید. حتما از روغن سرخ کردنی با کیفیت استفاده کنید تا قارچ های سرخ شده روغن کمتری جذب کنند.

مرحله هفتم

اگر از سرخ کن استفاده می کنید حتما تابه را از قبل با آب گرم کاملا بشویید تا چربی کهنه ای روی آن نباشد. سپس قارچ ها را به آرامی داخل روغن داغ شده بریزید. اطمینان حاصل کنید که دمای روغن باید متوسط ​​به بالا باشد.

مرحله هشتم

در غیر این صورت مواد روی اسفنج از آن جدا می شود. برای ریختن قارچ ها در قابلمه عجله نکنید. اگر مقدار زیادی قارچ را در روغن بریزید، ممکن است به هم بچسبند و خوب سرخ نشوند. قارچ ها را با احتیاط در روغن بغلتانید تا کاملا سرخ شوند.

مرحله نهم

قارچ ها را بعد از سرخ شدن با احتیاط از روغن جدا کرده و روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر قارچ ها را در ظرف مناسبی بریزید و با سس قرمز سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا