آشپزی

طرز تهیه قرابیه سیب و دارچین با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کارابیا با سیب و دارچین

سیب دارچینی کارابیا یکی از شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بافت سبک و لطیفی دارد، این شیرینی خوشمزه که بسیار راحت درست می شود برای سرو بسیار مناسب است، می توانید سیب دارچینی کارابیا را به روش های مختلف تهیه کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کارابیا با سیب و دارچین برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای قسمت وسط مقدار مواد
سیب رنده شده 3 عدد
گردو آسیاب شده نصف فنجان
شکر پودر شده 3 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای نان کوتاه مقدار مواد
کره یا مارگارین در دمای اتاق و کاملا 200 گرم
شکر پودر شده نصف فنجان
ماست جامد 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری کامل
ارد 3 لیوان دسته دار

طرز تهیه کارابیا با سیب و دارچین

مرحله 1: سیب ها را بشویید و رنده کنید

ابتدا سیب ها را بشویید تا مواد داخل آن آماده شود، می توانید سیب ها را پوست بگیرید یا روی رنده ریز رنده کنید، سپس در ظرفی بریزید، برای خوشمزه تر شدن غذا بهتر است از سیب های آبدار و شیرین استفاده کنید.

مرحله دوم: گردوی آسیاب شده و پودر قند را اضافه کنید

سپس مقداری گردو را با دست خرد کرده و به سیب ها اضافه کنید و در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند سپس کمی پودر قند به مخلوط سیب و گردو اضافه کنید و هم بزنید تا پودر شکر کاملا با سیب های رنده شده مخلوط شود. به هم آمیخته اند

مرحله 3: پودر دارچین را اضافه کنید

پودر قند طعم سیب را شیرین‌تر می‌کند، بنابراین با توجه به ذائقه و ظاهر خود می‌توانید کمی کمتر یا بیشتر اضافه کنید، سپس با توجه به ذائقه‌تان مقداری پودر دارچین به سیب‌ها اضافه کنید، مخلوط کنید تا عطر دارچین در آنها پخش شود. .

مرحله 4: پخت مخلوط مواد

سپس مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید تا همه مواد پخته و نرم شوند، نیازی به اضافه کردن آب نیست زیرا مخلوط مواد با آب سیب رنده شده پخته شده و طعم همه مواد مخلوط می شود، مخلوط را از گاه به گاه. تا غرق نشویم

مرحله 5: مواد را از روی حرارت بردارید

وقتی همه مواد با هم خوب پختند، ظرف را از روی حرارت بردارید، آن را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد، سپس مقداری کره که به دمای محیط رسیده و بافت نرم شده در تابه بریزید تا خمیر کارابیا درست شود.

مرحله 6: پودر قند و بکینگ پودر را به کره اضافه کنید

سپس کمی پودر قند اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خوب مخلوط شود و پودر قند در کره حل شود و وقتی بافت مخلوط کرمی و کمی کشدار شد بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید. ترکیبی و یکنواخت

مرحله 7: ماست را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری ماست مرغوب و شیرین که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، ماست باید جذب مخلوط مواد شود، در این مرحله بافت مخلوط یکدست و نرم می شود. .

مرحله هشتم: آرد را الک کرده و به مواد اضافه کنید

در مرحله بعد آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا غلظت آن سبک و یکدست شود سپس آرد را به آرامی به صورت کنترل شده به مخلوط مواد اضافه کنید و زمانی که بافت مخلوط یکدست و نرم شد با قاشق به آرامی هم بزنید. آرد اضافه نکنید.

مرحله نهم: مقداری از خمیر مواد را جدا کنید

مواظب باشید آرد زیاد به مخلوط اضافه نکنید چون شیرینی ها خشک می شوند وقتی خمیر شیرینی آماده شد یک تکه از خمیر را به اندازه یک گردو بردارید و با دست ورز دهید تا به راحتی فرم بگیرد.

مرحله 10: شکل دادن و ایجاد طرح روی خمیر

خمیر را روی یک سبد یا سطح مشبک و طرح دار پهن کرده و باز کنید تا روی آن طرح مشبک ایجاد شود، می توانید خمیر را به سلیقه خودتان روی سطح صاف پهن کنید، در این صورت خمیر طرحی نخواهد داشت و شکل آنها ساده است. .

مرحله یازدهم: مواد میانی را داخل خمیر ریخته و خمیر را جمع کنید

سپس کمی از مواد میانی را داخل خمیر بریزید سپس دو طرف خمیر را به هم بچسبانید و کمی فشار دهید تا مواد میانی نیفتد، کل خمیر را به همین ترتیب جدا کرده، شکل دهید، بپزید، سعی کنید خرچنگ ها را نیز به همان اندازه و شکل درست کنید.

مرحله دوازدهم: کارابی ها را در سینی فر بچینید

در مرحله بعد قالب یا ظرف مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کف قالب را کاغذ پخت قرار دهید به طوری که کاغذ پخت کف تابه را کاملا بپوشاند سپس خرچنگ ها را با فاصله از کف تابه بچینید. ماهی تابه. سینی یا فرم دهید، زیرا پس از جوشاندن حجم آنها افزایش می یابد.

مرحله 13: قالب را در فر قرار دهید و دمای فر را تنظیم کنید

سپس سینی یا قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و سپس دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید تا شیرینی ها به مدت 25 دقیقه خوب در فر بپزند تا سطح آن طلایی و کاملا پخته شود.

مرحله چهاردهم: قالب را از فر خارج کرده و کیک ها را در ظرف دیگری قرار دهید

بعد از اینکه کارابی ها پخته و آماده شدند، قالب را از فر خارج کرده، در دمای محیط قرار دهید تا کم کم سرد شود، سپس با احتیاط کارابی ها را از روی کاغذ پخت جدا کنید تا خرد نشوند، سپس در ظرف دیگری قرار دهید تا خنک شوند. کاملا خنک شود.

مرحله 15: تزئین کارابی با سیب و دارچین

سپس با توجه به ذائقه و ترجیح مقداری پودر قند روی کیک ها الک کنید، شاید مقداری شکلات آب شده روی مقداری کارامل بپاشید، سپس روی شکلات آب شده را با پودر یا خلال پسته و گردوی خرد شده تزئین کنید.

مرحله 16: کاری سیب دارچینی را سرو کنید

سپس مقداری سیب و چوب دارچین را در ظرف مناسبی بریزید، سپس این شیرینی پرطرفدار را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوشمزه و سالم برای پذیرایی و مهمانی با انواع دارچین و تاپینگ یا چای داغ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا