آشپزی

طرز تهیه مارمالاد هویج با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مارمالاد هویج را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مارمالاد هویج

مارمالاد هویج یکی از مارمالادهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مارمالاد هویج برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای مارمالاد هویج
هویج 500 گرم
سیب زرد 500 گرم
یک پرتقال 1 قطعه
پوست پرتقال را رنده کنید 1 قطعه
قند 1 کیلوگرم
جوهر لیمو ⅓ قاشق چایخوری

طرز تهیه مارمالاد هویج

مرحله اول

من آماده می کنم مارمالاد هویج خوشمزه در ابتدای کار هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم سپس خورش می دهیم. سپس هویج را به قطعات کوچکتر برش می دهیم و در غذاساز یا همزن قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب را پوست گرفته و به قطعات کوچکتر برش دهید سپس به غذاساز اضافه کنید. سپس فیله پرتقال را از پوست نازک آن جدا کرده و همراه با رنده پوست پرتقال به غذاساز اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مواد را در غذاساز خوب هم میزنیم تا به شکل پوره در بیایند سپس داخل قابلمه ترجیحا مسی میریزیم. سپس شکر را روی مواد بپاشید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

سپس اجازه دهید مواد حدود یک ساعت بجوشد و آب اضافی آن را بگیرید. در حین پخت توصیه می شود کف مارمالاد را با قاشق جدا کرده و دور بریزید تا رنگ مارمالاد شفاف شود و طعم آن تغییر نکند.

مرحله پنجم

وقتی آب اضافی مارمالاد تبخیر شد، جوهر لیمو را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید، سپس به قابلمه اضافه کنید. سپس مارمالاد را هم زده و 5-10 دقیقه دیگر روی آتش می گذاریم.

مرحله ششم

توصیه می شود در هنگام پخت درب قابلمه را باز نگه دارید تا رنگ مارمالاد تغییر نکند. وقتی زمان پخت مارمالاد به پایان رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس بگذارید به دمای محیط برسد.

مرحله هفتم

وقتی مارمالاد خنک شد آن را در ظرف شیشه ای درب دار بریزید سپس درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد ظرف نشود. سرگرمی روز برای تهیه انواع شیرینی و کیک و دسر از مارمالاد استفاده می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا