آشپزی

طرز تهیه مافین آلبالویی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مافین آلبالویی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مافین گیلاس

مافین آلبالو یکی از دسرهای شیک و جذابی است که به راحتی و سریع تهیه می شود و بافت آن بسیار سبک و لطیف است، مافین آلبالو را می توان به روش های مختلفی درست کرد و برای سرو استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین آلبالو به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای مافین گیلاس
ارد 1 فنجان
روغن به دمای اتاق رسیده است 85 گرم
قند 85 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه نصف قاشق چایخوری
شیر نر 4 قاشق غذاخوری
گیلاس بدون هسته کافی

طرز تهیه مافین گیلاس

مرحله 1: آماده سازی اولیه گیلاس

برای تهیه مافین آلبالو ابتدا آلبالوها را بشویید، ساقه و برگ آن را جدا کرده و هسته آلبالو را از آن جدا کنید و سپس آلبالوها را در قابلمه بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، بهتر است از آلبالوهای رسیده استفاده کنید و استفاده کنید. ترش و شیرین .

مرحله 2: مخلوطی از گیلاس و شکر را آماده کنید

سپس دو سوم فنجان شکر را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و اجازه دهید آلبالوها به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم بپزند تا نرم شوند و کاملا با شکر مخلوط شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید. گذشته از.

مرحله 3: مخلوطی از کره و شکر را آماده کنید

سپس مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را در ظرف دیگری بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و بافت مخلوط سفید و کشدار و پفکی شود.

مرحله 4: تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید

سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط اضافه می‌کنیم و بعد از اضافه کردن هر تخم‌مرغ، مخلوط را حدود یک دقیقه هم می‌زنیم تا تخم‌مرغ‌ها گلوله شده و کاملاً با مواد ترکیب شوند و مخلوط به دست آمده، خامه‌ای و حجیم شود. .

مرحله 5: طعم وانیل را اضافه کنید

در مرحله بعد وانیل را به مخلوط مواد اضافه کرده و هم میزنیم تا عطر وانیل در مواد به مشام برسد و بوی تخم مرغ از بین برود.

مرحله ششم: مخلوط آرد و بکینگ پودر را آماده کنید

سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود سپس مخلوط آرد را 3 بار الک کنید تا یکدست شود و سپس به تدریج و در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید.

مرحله هفتم: مواد اصلی و آرد را با هم مخلوط کنید

همزمان با اضافه کردن آرد به مخلوط، مخلوط را به آرامی با لیسک مخلوط کنید تا خوب یکدست شود و آرد در مخلوط گلوله ایجاد نکند، سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. که باید انجام شود

مرحله هشتم: قالب های مافین را آماده کنید

سپس داخل قالب مافین یا کاپ کیک را روغن زده و کپسول های کاغذی را در قالب ها قرار دهید و سپس مقداری از خمیر کاپ کیک را با قاشق داخل کپسول های کاغذی بریزید و سپس برش های گیلاس تازه را روی آن بچینید.

مرحله نهم: قالب ها را پر کرده و با گیلاس تزئین می کنیم

سپس بقیه مواد کاپ کیک را روی گیلاس ها بریزید تا سطح آن را بپوشاند.به طور کلی باید کپسول های کاغذی را دو سوم پر کنید چون بعد از پخت پف می کنند و بلند می شوند سپس روی کاپ کیک ها مقداری آلبالو تازه گذاشته و روی آن ها را تزئین کنید. .

مرحله 10: کاپ کیک ها را در فر بپزید

سپس کاپ کیک ها را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید کاپ کیک ها به مدت 25 دقیقه بپزند تا سطح آن طلایی و کاملا پخته شود و کار تمام شود.

مرحله 11: تست پخت

20 دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پفک ها از بین می روند سپس یک سیخ چوبی را داخل یکی از مافین ها بچسبانید و بیرون بیاورید و اگر هیچ کدام از مایه کیک به آن نچسبید مافین ها خوب پخته و آماده هستند.

مرحله 12: روش های پخت کامل

اگر بعد از پخت سطح مافین ها طلایی نشد، بعد از خاموش کردن حرارت کم فر، گریل یا حرارت زیاد را به مدت یک دقیقه روشن کنید و اجازه دهید مافین ها در فر با حرارت گریل بپزند تا سطح آن ها تبدیل به رنگ شود. طلایی

مرحله 13: خنک و از قالب خارج کنید

بعد از اینکه مافین ها خوب پخت، قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی خنک شود، سپس مافین ها را به آرامی از قالب خارج می کنیم تا ریز نشوند و شکل و ظاهر خود را خراب نکنند و سپس آنها را در دادگاه دیگری قرار دهید.

مرحله چهاردهم: مافین ها را تزئین کرده و سرو کنید

سپس به سلیقه خود می توانید روی کاپ کیک ها مقداری عسل یا شکلات آب شده بپاشید و روی آن ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده یا خلال بادام و کنجد و شکلات چیپسی و خلال های گیلاس تزئین کنید. در آخر مافین های گیلاس را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا