آشپزی

طرز تهیه مانی پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مانی پلو

مانیپلو یکی از انواع پلوهای ساده و خوشمزه است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مانی پلو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 400 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
آب جوش کافی
برنج 3 فنجان
برنج از 10 تا 150 گرم
خلال بادام 1 قاشق غذاخوری
خلال پسته 1 قاشق غذاخوری
کشمش 1 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
لپه ها ½ فنجان
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر زیره، چوب دارچین و ادویه پیلو کافی

طرز تهیه مانی پلو

مرحله اول

برای تهیه مانی پیلو مجلسی ابتدا گوشت را مکعبی می کنیم سپس پیاز را پوست گرفته و به صورت خلال در می آوریم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس روغن مایع را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس گوشت را به پیاز اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله گوشت را تفت می دهیم سپس زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زیره و چوب دارچین را به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس آب جوش را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت 3 ساعت بپزد. سپس لپه را می شوییم سپس در قابلمه آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا 2 ساعت بجوشد.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از سپری شدن این زمان لپه را داخل آبکش می ریزیم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. سپس بعد از 3 ساعت زعفران و نمک را به گوشت اضافه کرده و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

حالا برنج را می شوییم سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و 1 قاشق چایخوری نمک داخل آن می ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را داخل آب جوش می ریزیم سپس به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم تا پخت اولیه آن تمام شود. سپس وقتی دانه های برنج نرم و کمی چسبنده شد، لپه و رشته پلو را به برنج اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برنج را از روی حرارت برداشته سپس در آبکش گذاشته و آبکشی می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم که داخل آن روغن مایع می ریزیم و ته دیگ مورد نظرمان را فیکس می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک لایه برنج در قابلمه می چینیم سپس مقداری زعفران پخته شده و ادویه پلو را روی برنج می ریزیم. سپس به همین ترتیب برنج را لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم روی شعله پخش کننده قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا درب قابلمه را با بخارپز می بندیم سپس روی قابلمه می گذاریم و قابلمه را روی شعله پخش می کنیم. سپس اجازه دهید پلو به مدت 45 دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع می ریزیم و بلافاصله کشمش را به همراه زرشک، خلال بادام، خلال پسته و گلاب داخل تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت بعد از ۴۵ دقیقه پلو را از روی حرارت بردارید سپس هم بزنید تا مواد پلو با هم ترکیب شوند. سپس پلو را در ظرف دلخواه خود می ریزیم سپس مقداری از مخلوط را با گوشت و برش ها می ریزیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا