آشپزی

طرز تهیه مربای بالنگ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای بالنگ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بالن شیرین

مربای بالانگ یکی از پرطرفدارترین تنقلات در بین ایرانیان است که معمولا با کره یا خامه سرو می شود. برای مشاهده کامل آموزش گام به گام طرز تهیه بالن شیرین برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم مربای بالانگ
بالانگ 600 گرم
قند 400 گرم
اب 1 و ¼ فنجان
جوهر لیمو ¼ قاشق چایخوری
فشار دادن 3 عدد
پسته یا گردو یا بادام خرد شده کافی
غنچه رز 4 عدد

طرز تهیه بالن شیرین

مرحله اول

من آماده می کنم بالنگ شیرین سنتی در ابتدای کار بال ها را می شوییم سپس با دستمال خشک می کنیم. در مرحله بعد پوست زرد رنگ بال را کاملا جدا کنید سپس قسمت های سفید رنگ را جدا کرده و کنار بگذارید.

مرحله دوم

حالا قسمت های سفید بالانگا را به مکعب های مساوی برش می دهیم. توجه داشته باشید که به دلیل قوام ظریف بالانگا، اگر آن را ریز خرد کنید، در شربت له می شود. برای زیباتر شدن مربا به جای له کردن توپ می توانیم از کاترهای مختلف استفاده کنیم.

سطح سوم

در این مرحله گلوله ها را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم. حالا قابلمه را روی اجاق قرار دهید و اجازه دهید بال ها به مدت 5 تا 6 دقیقه در آب جوش بماند سپس آبکشی کنید.

مرحله چهارم

این عمل را 3 بار تکرار می کنیم تا تلخی بال ها کاملا از بین برود. حالا بال ها را در قابلمه می گذاریم سپس تا 2 بند انگشت بالای سطح بال ها آب می ریزیم و می گذاریم 24 ساعت در آب سرد بماند.

مرحله پنجم

در این 24 ساعت 4 بار آب آنها را عوض می کنیم. بعد از این مدت مربا را شربت می کنیم، برای این منظور آب و شکر را در قابلمه مناسبی می ریزیم و بعد قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله ششم

حالا می گذاریم شکر کاملا در آب حل شود سپس جوهر لیمو را داخل شربت می ریزیم و می گذاریم شربت به مدت 10-15 دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا آرام آرام بجوشد و کشدار شود.

مرحله هفتم

وقتی شربت به غلظت مناسب رسید هل را به همراه جوانه های گل به قابلمه اضافه کنید سپس پیازها را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. سپس بال ها را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم می گذاریم تا شفاف شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه گلوله ها کاملا شفاف شد و شربت را به خود گرفت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مربا در دمای اتاق خنک شود. در آخر مربا را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا