آشپزی

طرز تهیه مربای نارنج با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای نارنج را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای پرتقال

مربای پرتقال یکی از انواع مرباهای خوشمزه است که به دلیل عطر و بوی پرتقال بسیار دلچسب و منحصر به فرد است.این مربای خوشمزه بسیار راحت و سریع درست می شود و طرفداران زیادی دارد.معرفی کامل و مرحله به مرحله در مورد طرز تهیه مربای پرتقال درست کنید بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای مربای پرتقال
نارنجی متوسط 10 تا 12 عدد
قند 1 کیلوگرم
اب 1 لیتر
آب پرتقال 1 فنجان

طرز تهیه مربای پرتقال

مرحله اول

برای تهیه مربای پرتقال جامسلی ابتدا پرتقال ها را بشویید و خشک کنید و فقط پوست براق و پرتقال را با رنده ریز رنده کنید و مراقب باشید که به لایه داخلی و پوست سفید و نرم آن دست نزنید زیرا مربا را تلخ می کند و سپس رویه آن را تلخ می کند. و ته پوست پرتقال ها را دایره برش دهید.

مرحله دوم

سپس برش های عمودی روی پوست پرتقال بزنید تا پوست هر پرتقال به 6 قسمت تقسیم شود، مانند زمانی که پوست پرتقال را جدا می کنید، سپس به آرامی پوست پرتقال ها را جدا کرده و با چاقوی تیز، پوست سفید و نرم داخل آن ها را جدا کنید. .

سطح سوم

سپس هر تکه پوست پرتقال را گرد کنید و نخ را با نخ و سوزن از داخل آن رد کنید تا رول باز نشود، نخ ها را زیاد نگیرید، سپس پوست پرتقال هایی را که با نخ محکم کرده اید به همدیگر بچینید. یک حلقه و نخ های آنها به هم گره خورده است.

مرحله چهارم

سپس انتها و ته نخ را محکم به هم گره بزنید و به صورت حلقه ای که از حدود 20 عدد رول تشکیل شده است، در بیاورید و روی پوست پرتقال آب جوش بریزید و روی حرارت ملایم به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید. جوشیدن

مرحله پنجم

سپس پوست پرتقال را آبکش کرده و زیر آب سرد قرار دهید و اجازه دهید آب سرد به تمام قسمت های آن برسد و از همه پوست ها بگذرد، سپس بسته به نوع پرتقال و تلخی پرتقال، پوست ها را 2 تا 3 بار بجوشانید. پوست دادن

مرحله ششم

پس از چند بار جوشاندن و آبکش کردن پوست پرتقال، آن را به مدت یک تا دو روز در آب قرار دهید و روزی دو بار صبح و شب آب آن را عوض کنید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود، سپس یک تکه پوست پرتقال به آن اضافه کنید. طعم

مرحله هفتم

اگر پوست پرتقال تلخ نشد یعنی آماده است و اگر تلخ بود مدت بیشتری در آب قرار دهید سپس وقتی پوست آماده شد مقداری آب و شکر را در قابلمه بریزید و بگذارید. روی حرارت متوسط ​​هم بزنید تا شکر کمی حل شود

مرحله هشتم

سپس پوست پرتقال ها را در آب بریزید و بگذارید 45 دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بپزد و آب کمی جمع شود سپس آب چند عدد پرتقال را بگیرید و به مخلوط اضافه کنید و بگذارید 20 بپزد. دقیقه تا نیم ساعت دیگر بپزید.

مرحله نهم

بعد از 20 دقیقه که مربا جا افتاد غلظت مربا را چک کنید اگر به غلظت دلخواه رسید آن را از روی حرارت بردارید می توانید مقداری از مربا را در ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. و غلظت واقعی مربا را نشان دهید.

مرحله دهم

سپس اگر می‌خواهید غلیظ‌تر شود، بگذارید کمی دیگر بجوشد و سپس مربا را در همان قابلمه‌ای که مربا را در آن جوشیدید، یک شب تا صبح بگذارید تا خنک شود و طعم و عطر همه مواد جا بیفتد. کاملا مخلوط می شوند و مربا خوب جا می شود.

مرحله یازدهم

سپس مربای تمام شده را در ظرف شیشه ای بریزید و درب آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید و بعد از مصرف مقداری مربا را در ظرف مناسبی بریزید و با نان تازه و خامه و چای داغ برای صبحانه یا در عصر.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا