آشپزی

طرز تهیه مربای هویج مجلسی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای هویج مجلسی

مربای هویج یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین مرباهای دنیاست که معمولا برای صبحانه سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای هویج مجلسی برای سرگرمی روز همراه باشید

مارمالاد هویج مجلسی مواد لازم
هویج 500 گرم
قند 700 گرم
آب لیمو ترش 3 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق چایخوری
اب 3 تا 3.5 فنجان
هل سبز 5 تکه

طرز تهیه مربای هویج مجلسی

مرحله اول

من آماده می کنم مربای هویج خوشمزه ابتدا هویج را پوست گرفته و خوب بشویید سپس به دلخواه برش دهید. می توانیم هویج ها را ریز خرد کرده یا با رنده درشت رنده کنیم.

نکته: اگر بخواهیم مربای هویج را به شکل گل رز درست کنیم باید هویج ها را با پوست کن یا چاقوی تیز برش دهیم و به شکل گل بپیچیم و سپس با خلال دندان محکم کنیم.

مرحله دوم

در این آموزش هویج ها را با رنده درشت رنده کردیم. سپس هویج رنده شده را به همراه آب در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب زودتر بجوشد.

سطح سوم

در این مرحله بعد از به جوش آمدن آب، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم هویج به مدت 30-40 دقیقه بپزد و نرم شود. بعد از 30 دقیقه، هویج ها را چک کنید.

مرحله چهارم

اگر هودج در حد ترد پخته شد می توانیم شکر را به همراه هل و آبلیمو و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنیم. حالا باید صبر کنیم تا شربت مربا شروع به جوشیدن کند و شکر کاملا حل شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه شربت مربا شروع به جوشیدن کرد با قاشق کف روی سطح آن را جمع کرده و دور می اندازیم. بدین ترتیب رنگ مربا در نهایت زیباتر و شفاف تر می شود. حالا باید منتظر بمانیم تا مربا غلیظ شود.

مرحله ششم

برای اینکه بفهمیم مربا به قوام خودش رسیده یا نه، ۱ قاشق مرباخوری از مربا می گیریم. بعد از خنک شدن آن را بین دو انگشت امتحان کنید. اگر شربت مربا بین دو انگشت بیفتد مربا آماده است.

مرحله هفتم

زمانی که مربا به قوام خود رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا به دمای اتاق خنک شود. در آخر دانه های هل را از مربا خارج کرده و مربا را در ظرف مورد نظر بریزید. در یخچال نگهداری می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا