آشپزی

طرز تهیه مربای گلابی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای گلابی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربا از گلابی

مربای گلابی یکی از مرباهای بین المللی خوشمزه است که مانند مرباهای دیگر به عنوان صبحانه سرو می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربا از گلابی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای مربای گلابی
قند 400 گرم
گلابی 500 گرم
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
اب 1.5 فنجان
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه مربا از گلابی

مرحله اول

برای تهیه مربای گلابی خوشمزه در ابتدای کار گلابی ها را شسته سپس پوست و هسته آن ها را جدا می کنیم. سپس گلابی ها را به دلخواه برش دهید و همراه با کمی آبلیمو در یک کاسه آب بریزید.

مرحله دوم

حالا می گذاریم گلابی ها کمی در آب بماند تا گلابی ها سیاه نشوند. سپس آب و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و ظرف را حرارت دهید تا ذرات شکر کاملا حل شود.

سطح سوم

وقتی ذرات شکر کاملا حل شد اجازه دهید شربت 5 دقیقه بجوشد سپس گلابی ها را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. سپس می گذاریم گلابی ها کاملا بپزند و با حرارت ملایم نرم شوند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که زمان پخت بسته به سفتی و نرمی گلابی ها متفاوت است. وقتی گلابی ها کاملا پخته و نرم شدند، آبلیمو را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنید و بعد از چند جوش از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

حالا بگذارید مربا کاملا خنک شود سپس آن را در ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. در صورت نیاز می توانید مربا را در ظروف پلاستیکی قرار داده و به مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا