آشپزی

طرز تهیه مرغ با سس آلو با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ با سس آلو

مرغ با سس آلو یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذ است که طعم فوق العاده و معتدلی دارد.این غذای پرطرفدار به روش های مختلف با مواد مختلف بسیار راحت تهیه می شود.می توانید برای پذیرایی و مهمانی ها از مرغ با سس آلو استفاده کنید. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه مرغ با سس آلو، ادامه دهید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
ران یا سینه مرغ کافی
روغن مایع برای سرخ کردن کافی
آلو تازه 1 کیلوگرم
پیاز متوسط 1 قطعه
اب کافی
زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
فلفل 1/2 قاشق چایخوری
چوب یا پودر دارچین تکه یا 1/2 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پوره آلو 3 قاشق غذاخوری
آب آلو کافی
قند 3 قاشق غذاخوری
نمک به مقدار کمی
نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزیین مرغ با سس کافی
برنج به تعداد افراد
زعفران آب پز غلیظ برای تزیین برنج نصف فنجان
برش های پسته برای تزیین برنج 2 قاشق غذاخوری
زرشک کبابی برای تزیین برنج 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ با سس آلو

مرحله 1: تکه های مرغ را بشویید و داخل تابه روغن بریزید

ابتدا تکه های مرغ را بشویید، به دلخواه خشک کنید و به سلیقه خود می توانید از ساق یا سینه مرغ استفاده کنید، سپس مقدار کمی روغن در تابه بریزید، تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، می توانید از روغن استفاده کنید. اگر می خواهید به جای روغن استفاده کنید.

مرحله 2: تکه های مرغ را در تابه سرخ کنید

سپس تکه های مرغ را در تابه ریخته، با روغن داغ تفت دهید تا طلایی شود، وقتی یک طرف تکه ها سرخ شد و تغییر رنگ داد، مرغ ها را به آرامی برگردانید، اجازه دهید طرف دیگر خوب سرخ شده و طلایی شود.

مرحله 3: آلوهای شسته و خرد شده را با آب بجوشانید

در مرحله بعد مقداری آلو سیاه را شسته و ساقه ها را جدا کرده و آلوها را از وسط نصف کرده و هسته آن را جدا کرده و آلوها را در قابلمه یا ظرفی بریزید سپس مقداری آب روی آنها بریزید و در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. آلو پختن

مرحله چهارم: مرغ سرخ شده را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید

سپس تکه های مرغ سرخ شده را از تابه خارج کرده، در ظرف دیگری بریزید، پس از اینکه آلوها خوب پخته شدند و بافت آن ها کاملا نرم شد، ظرف را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا از دمای اولیه به دمای محیط برسد. آلو کم باشد.

مرحله پنجم: آلوها را الک کرده و آب آن را از آلو جدا کرده و پوره کنید

سپس آلوها را در صافی بریزید تا آب آلو از پوره و پوست جدا شود، پوره آلو را زیاد فشار ندهید تا آب آن کاملا گرفته شود، اجازه دهید پوره کمی آبدار بماند، می توانید آب آلو و پوره را جدا جدا کنید. ظروف و خوب ببندید.

مرحله ششم: ظرف آلو را در فریزر قرار داده و نگهداری کنید

سپس ظروف را در فریزر نگه دارید تا در مواقعی که آلو برای تهیه سس آلو وجود ندارد استفاده کنید، سپس مقداری از پوره آلو را برای تهیه غذا رزرو کنید، مقدار پوره آلو بستگی به ذائقه شما دارد. .

مرحله 7: پیاز را پوست گرفته و خرد کنید

سپس پیاز را پوست گرفته و خلالی کنید و نگینی خرد کنید، در همان ماهیتابه ای که مرغ ها را سرخ کرده اید، اگر روغن کافی باقی مانده بود، روغن اضافه نکنید، اما اگر روغن داخل آن کوچک بود، کمی روغن اضافه کنید. .

مرحله هشتم: پیاز را سرخ کرده و زردچوبه را به آن اضافه کنید

سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را داخل آن بریزید، تفت دهید تا سبک و شفاف شود، سپس مقداری زردچوبه در ماهیتابه بریزید، با پیاز تفت دهید تا زردچوبه طلایی و پیاز طلایی شود. .

مرحله نهم: ادویه ها و رب را به تابه اضافه کنید و سرخ کنید

سپس با توجه به ذائقه و ذائقه خود مقداری فلفل سیاه و پودر دارچین روی پیاز بپاشید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود سپس مقداری رب گوجه فرنگی در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند و بوی خامی پیدا کند.

مرحله 10: پوره آلو را به مواد داخل تابه اضافه کنید

سپس مقداری از پوره آلو پخته شده را به مواد داخل تابه اضافه کرده، کمی تفت دهید، همه مواد را خوب مخلوط کنید تا طعم ها و عطرها کاملا با هم مخلوط شوند و سپس تکه های مرغ را روی مخلوط قرار دهید. مواد سس را روی آنها بریزید.

مرحله 11: آب و نمک را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری آب در ماهیتابه بریزید به طوری که فقط کمی از مرغ را بپوشاند، سپس مقداری نمک روی مواد بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند، طعم مخلوط مواد را بچشید و مقدار نمک را در صورت تنظیم کنید. نمک کم است اضافه کنید.

مرحله دوازدهم: مرغ ها را بپزید و به آنها زعفران اضافه کنید

بعد از شروع به جوش آمدن آب، در قابلمه را ببندید، حرارت را کم کنید، حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم اجازه دهید مرغ ها خوب بپزند تا بافت کاملا نرم شود، در پایان پخت به مقدار مناسب پودر زعفران را اضافه کنید. مخلوط مواد را بریزید.

مرحله 13: پخت مرغ با سس زعفران آلوئه ورا

سپس دوباره در قابلمه را ببندید، اجازه دهید مرغ ها با سس آلو کمی بیشتر بپزند تا رنگ زعفران تغییر کند تا عطر و طعم زعفران کاملا جذب مواد شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد، بیشتر رنگ، طعم و عطر غذا بیشتر می شود.

مرحله چهاردهم: شکر و نمک را به آب آلو اضافه کنید

در همین حین مقداری از آب آلو را در ظرفی بریزید سپس به ذائقه خود مقداری شکر به آب آلو اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط کنید سپس مقداری نمک به آب آلو اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. کاملا مخلوط کنید.

مرحله 15: سس را تست کنید و تابه را با سس روی حرارت ملایم قرار دهید

سپس کمی از آب آلو را بچشید، طعم آن را از نظر اسیدی و شیرینی اندازه بگیرید، سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را مدام هم بزنید تا شکر کاملا در آن حل شود، سس کم کم غلیظ شده و بافت صاف و براق خواهد شد.

مرحله شانزدهم: مرغ ها را در ظرف مناسبی قرار دهید و سس را به آنها اضافه کنید

وقتی سس به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید، آن را کنار بگذارید تا حرارت اولیه سس کمی کم شود، پس از اینکه مرغ ها خوب پخته شدند، آنها را در ظرف مناسب قرار دهید، سپس مرغ مخصوص را بریزید. سس روی آنها و بازی

مرحله هفدهم: مرغ را با سس آلو تزئین کرده و برنج را در ظرف دیگری بریزید

سپس مرغ را با سس آلو به سلیقه خود با چند برگ نعناع و ریحان و شوید تازه تزیین کنید برای تزیین مرغ با سس آلو به سلیقه و سلیقه خود و سپس برنجی که به همین ترتیب آماده کرده اید در حالی که مرغ می جوشد و خوب است در ظرف دیگری بریزید.

مرحله 18: برنج را تزئین کنید

سپس روی برنج را با مقداری زعفران پخته شده غلیظ و خلال پسته تزیین کنید، برای تزیین برنج نیز می توانید از زرشک تفت داده شده استفاده کنید، اگر می خواهید زرشک طعم شیرینی داشته باشد، در حین پخت کمی شکر به آن اضافه کنید.

مرحله 19: مرغ را با سس آلو سرو کنید

سپس مرغ با سس آلو به عنوان یک غذای لذیذ و لذیذ با طعم ملایم و متفاوت خود همراه با برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی، انواع دارچین و تزیینات برای سرو، طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. و پذیرایی از مهمانی ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا