آشپزی

طرز تهیه مشکوفی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مشکوفی

مشکوفی یکی از دسرهای خوشمزه و ساده است که ریشه آن به شمال کشورمان یعنی شهر مازندران برمی گردد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه مشکوفی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
شیر سرد 2 فنجان
نشاسته رنگی 4 قاشق غذاخوری
قند 5 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه مشکوفی

مرحله اول

برای تهیه مشکوفی خوشمزه در ابتدای کار شیر تازه سرد را به همراه نشاسته رنگی و شکر در قابلمه مناسبی بریزید سپس خوب هم بزنید تا نشاسته در شیر حل شود. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را مدام هم بزنید تا به شکل یک گلوله درآید. وقتی مخلوط شیر کمی غلیظ شد، کره و زعفران را به قابلمه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط به قوام فرنی نزدیک شود.

سطح سوم

بعد از اینکه مخلوط ماسکوفی به قوام فرنی در آمد، در پایان پخت گلاب و وانیل را به قابلمه اضافه می کنیم تا عطر آنها حفظ شود. وقتی مخلوط مشکوفی به جوش آمد، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

سپس ماشوف ها را در ظرف مورد نظر بریزید و پس از سرد شدن به مدت 1 ساعت در یخچال نگهداری کنید تا سفت شود. بسته به ذائقه می توانید مشکوفی را در قالب های سیلیکونی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مرحله پنجم

این نوع دسر را می توانید در رنگ های مختلف از جمله سفید یا کاکائویی درست کنید. برای تهیه پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را بردارید و به جای آن ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از 1 ساعت ماشوف ها را از یخچال خارج کرده و به دلخواه با گلبرگ و بادام تزئین کنید. در آخر می توانید مشکوفی را برای افطار در ماه مبارک رمضان یا به عنوان میان وعده سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا