آشپزی

طرز تهیه میگو سوخاری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه میگوی سرخ شده

میگوی سرخ شده یکی از محبوب ترین غذاهای بین المللی است که می توانید آن را به عنوان پیش غذا سرو کنید تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه میگوی سرخ شده برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
میگو 400 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
برگ بو 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
ارد 1 فنجان
آرد سوخاری 1 فنجان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 3 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
کره مایع و نمک کافی
فلفل سیاه و پاپریکا کافی
مواد لازم برای سس تارتار
خيار شور 2 تا کوچیک
سس مایونز 1 فنجان
پیازچه 1 ساقه
یک تخم مرغ 1 قطعه
سیر 1 قرص
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
خردل 1 قاشق غذاخوری
جعفری 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه میگوی سرخ شده

مرحله اول

من آماده می کنم میگو سرخ شده خوشمزه در ابتدای کار برش کوچکی روی پشت میگوها ایجاد می کنیم سپس رگه های سیاه را از آنها جدا می کنیم. سپس میگوها را شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

وقتی میگوها کاملا خشک شدند آنها را در ظرف مناسبی بریزید. در مرحله بعد پیاز را خلال می کنیم، سپس همراه با برگ بو، آبلیموی تازه، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا در ظرفی می ریزیم.

سطح سوم

حالا میگوها را ماساژ می دهیم تا با مواد معطر آغشته شوند. سپس روی میگوها را با یک درب بپوشانید، سپس آنها را به مدت 2 تا 4 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم آنها گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا سس تارتار را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ را در قابلمه آب می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم. سپس تخم مرغ را به مدت 20 دقیقه در آب جوش بگذارید تا کاملا بپزد.

مرحله پنجم

سپس ترشی را به همراه سیر ریز رنده کرده و در ظرف مناسبی بریزید. حالا پیازچه ها را همراه با جعفری می شوییم و ریز خرد می کنیم سپس به کاسه خیارشور اضافه می کنیم.

مرحله ششم

بعد از 20 دقیقه تخم مرغ را از قابلمه خارج کرده و پوست آن را جدا کرده و با رنده ریز رنده کنید. سپس تخم مرغ رنده شده را به کاسه آبلیموی تازه اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله هفتم

حالا سس مایونز و خردل را با کمی نمک و فلفل با هم مخلوط می کنیم سپس به کاسه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سس با مواد آغشته شود. سپس سس را در یخچال می گذاریم تا طعم ها با هم مخلوط شوند.

مرحله هشتم

بعد از زمان استراحت میگوها از یخچال خارج می کنیم. سپس در ظرف مناسبی تخم مرغ و زعفران را اضافه کرده و هم بزنید تا گلوله شود سپس ابتدا یک عدد میگو را در آرد سفید بریزید.

مرحله نهم

وقتی آرد سفید روی سطح میگو را پوشاند، آن را بردارید و در کاسه تخم مرغ قرار دهید. بعد از اینکه سطح میگو با تخم مرغ پوشانده شد، در پودر سوخاری بغلتانید تا سطح میگو را کاملا بپوشاند.

مرحله دهم

سپس به همین ترتیب میگو را برای سرخ شدن آماده می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس به اندازه ای روغن مایع اضافه کنید تا میگوها در آن شناور شوند و اجازه دهید روغن خوب داغ شود.

مرحله یازدهم

وقتی روغن داغ شد، میگوها را داخل روغن بریزید و بگذارید کاملا سرخ شوند. وقتی میگوها کاملا سرخ شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم روغن اضافی میگوها کاملا از دستمال گرفته شود و بعد آن ها را در ظرف مورد نظر خود می ریزیم. در آخر سس تارتار را در ظرف مناسبی بریزید و با میگو سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا