آشپزی

طرز تهیه نان بربری ترکیه ‌ای با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان بربری ترکیه ‌ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان بربر ترکی

نان بربر ترکی یکی از نان های لذیذ، پرطرفدار، خوش طعم و اصیل ترکی است که به روش های مختلف تهیه می شود.این نان خوشمزه که بافتی سبک و ترد دارد بسیار آسان تهیه می شود و برای صبحانه همراه با چای، کره و مربا سرو می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه نان بربر ترکی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد پولیش مورد نیاز مقدار مواد
اب 80 گرم
مخمر فوری 1 گرم
ارد 80 گرم
مواد لازم برای خمیر اصلی مقدار مواد
آرد قوی نول 280 گرم
آرد گندم 40 گرم
مخمر فوری 4 گرم
اب 210-220 گرم
قند 7 گرم
نمک 8 گرم
ماست رقیق شده برای دستمال کافی

طرز تهیه نان بربر ترکی

مرحله 1: لاک را آماده کنید

ابتدا برای پولیش در ظرفی مقداری آرد بریزید و کمی مایه خمیر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس کمی آب روی مخلوط مواد بریزید دوباره هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس روی خمیر را بپوشانید تا کاملا مخلوط شود.

مرحله 2: آرد همه منظوره و آرد گندم کامل را با هم مخلوط کنید

سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه در دمای محیط کنار بگذارید، بگذارید استراحت کند تا سطح آن پر از حباب شود، سپس برای تهیه خمیر اصلی، مقداری آرد را در ظرفی بریزید، سپس تمام آرد را به آن اضافه کنید. و هم بزنید.

مرحله 3: نمک، شکر و مخمر فوری را در مخلوط آرد الک کنید

آردها را خوب با هم مخلوط کنید سپس کمی نمک به آردها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس کمی مایه مایه فوری را روی مخلوط مواد خشک ریخته و مخلوط کنید سپس کمی شکر اضافه کنید آردها را اضافه کنید.

مرحله 4: لاک ناخن و آب را به مخلوط اضافه کنید

همه مواد خشک را با هم مخلوط کنید سپس مخلوط لاک یا رب را روی مواد خشک بریزید و با هم مخلوط کنید سپس آب را در چند مرحله کم کم روی آرد بریزید و با لیسک مخلوط کنید و با هم مخلوط کنید تا خمیر شود. جمع می شود و شکل می گیرد .

مرحله 5: خمیر را با مقدار مناسب بگذارید

سپس خمیر را ورز دهید تا بافت یکدست و یکدست شود، سپس داخل یک کاسه را چرب کرده، خمیر را ورز دهید و در ظرف بگذارید، روی آن را با پلاستیک بپوشانید، خمیر را به مدت 45 تا 50 دقیقه استراحت دهید. درجه حرارت.

مرحله ششم: خمیر پفکی را بردارید و به قسمت های مساوی تقسیم کنید

وقتی خمیر خوب استراحت کرد و حجم آن تقریباً دو برابر شد، نایلون را از روی خمیر بردارید، با انگشتان خود خمیر را فشار دهید تا پف کند، کمی آرد روی خمیر بپاشید، سپس آن را روی سطح صاف آردپاشی شده با استفاده از خمیر باز کنید. یک کاردک خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله 7: چانه های خمیر را روی سبوس فرآوری شده قرار دهید

هر قسمت را ورز دهید و با دست خوب ورز دهید سپس خمیر را به شکل گرد در آورید سپس مقداری سبوس را روی سطح صافی بریزید و پس از ورز دادن خمیر را روی سبوس های فرآوری شده قرار دهید و روی آنها را با پلاستیک بپوشانید تا 20 دقیقه استراحت کند.

مرحله هشتم: خمیر را پهن کرده و فرم دهید

سپس نایلون روی خمیر را بردارید، خمیر را با دست کمی پهن کنید، مراقب باشید لبه های خمیر باز نشود، اجازه دهید لبه های خمیر به همین شکل بماند، سپس سطح خمیر را به صورت شطرنجی بکشید. با فشار دادن انگشت خود روی خمیر الگو کنید. ، خمیر را با کمی ماست پاک کنید.

مرحله نهم: خمیر را در فر قرار دهید و دما را تنظیم کنید

سپس در سینی فر کاغذ روغنی گذاشته و خمیر را در سینی روی کاغذ چرب شده با فاصله از هم قرار دهید و کمی آب روی خمیر بپاشید سپس سینی را در فر که یک ربع کاملا گرم شده است قرار دهید. از یک ساعت ساعت، دمای فر روی 250 درجه سانتیگراد تنظیم شده است.

مرحله 10: پختن و برش نان بربر ترکی

سپس اجازه دهید خمیر به مدت 15 دقیقه در فر بپزد و آماده است، سپس نان بربر ترکی را از فر خارج کرده و روی آن قرار دهید، می توانید نان را به دلخواه برش دهید، سپس چند ورقه بربر ترکی بگذارید. نان در ظرف مناسب نوع سرو. سرگرمی روز نان بربر ترکی را به عنوان یک نان خوشمزه و پرطرفدار برای صبحانه یا شام با کره، مربا، عسل و انواع دارچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا