آشپزی

طرز تهیه نان تافتون با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان تافتون را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان تافتون

نان توفتون یکی از نان های خوشمزه و محلی ایرانی است که طرفداران زیادی در بین مردم دارد تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنید. طرز تهیه نان تافتون برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم نان تافتون
آرد گندم 2 لیوان
آرد شیک 1 فنجان
مخمر فوری 1 قاشق چایخوری
قند 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
اب کافی

طرز تهیه نان تافتون

مرحله اول

من آماده می کنم نان تافتون خوشمزه در ابتدای کار مایه فوری را به همراه یک سوم پیمانه آب گرم و شکر در ظرف مناسبی ریخته و درب آن را می بندیم سپس 10 دقیقه استراحت می دهیم تا فعال شود.

مرحله دوم

سپس آرد را 3 بار در ظرف نسبتاً عمیقی الک کرده و بعد از اینکه مایه شکل گرفت به همراه کره مایع و نمک به کاسه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا خمیر در ظرف جمع شود.

سطح سوم

در این مرحله آب را کم کم به کاسه اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر نرم و چسبناکی به دست آید. وقتی خمیر به بافت دلخواه رسید آرد را قطع می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که بافت خمیر کمی چسبنده است، آرد زیادی به خمیر اضافه نکنید. سپس سطح کار را با کمی آرد پاشیده و خمیر را به سطح کار منتقل کنید.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به مدت 15 دقیقه خوب ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست بیاید و چسبندگی آن در اثر ورز دادن از بین برود. سپس یک کاسه نسبتا بزرگ را با کمی روغن مایع چرب کرده و خمیر را ورز دهید.

مرحله ششم

سپس خمیر را در ظرفی بریزید و روی آن را سلفون بپوشانید. حالا خمیر را به مدت ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم آن دو یا سه برابر شود. بعد از این مدت، پفک را با ورز دادن می گیریم.

مرحله هفتم

حالا سطح کار را دوباره با مقداری آرد بپوشانید سپس خمیر را به سطح کار منتقل کنید. سپس خمیر را به گلوله های 60 گرمی تقسیم می کنیم و به کمک وردنه روی سطح کار نازک می غلتانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله با چنگال سوراخ های کوچکی روی خمیر ایجاد کنید و روی آن ها را با سلفون بپوشانید تا 10 دقیقه استراحت کند. بعد از این مدت تیکا را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید داغ شود.

مرحله نهم

اگر چوب ساج در دسترس نیست، می توانید از تابه بزرگ آهنی استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید روی خمیر را کنجد یا سیاه دانه بپاشید. حالا خمیر را پشت سر هم روی چوب ساج پهن می کنیم و می گذاریم بپزد.

مرحله دهم

وقتی یک طرف نان ها رنگ شد، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم رنگ شود. در آخر تافتون ها را داخل حوله تمیزی می گذاریم تا در هوا خشک نشوند سپس با غذا سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا