آشپزی

طرز تهیه نان نارگیلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان نارگیل

نان نارگیلی یکی از انواع نان های خوشمزه و لذیذ است که به دلیل وجود نارگیل در دستور پخت آن طرفداران زیادی دارد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه نان نارگیل برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای خمیر نان
شیر ولرم ¾ فنجان
قند 3 قاشق غذاخوری
خمیر مخمر 1 قاشق چایخوری
آرد قنادی 3 فنجان
شیر خشک قنادی 1 قاشق غذاخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
کره 55 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
مواد پرکننده
پودر نارگیل ½ فنجان
قند 3 قاشق غذاخوری
کره 3 قاشق غذاخوری
زرده 1 قطعه
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
زردچوبه نوک یک قاشق چای خوری
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
زرده 1 قطعه
شیر نر 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان نارگیل

مرحله اول

برای تهیه اسفنج نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار مایه را به همراه شیر ولرم و شکر در ظرف مناسبی بریزید سپس با درب ببندید تا مایه 5 دقیقه استراحت کند و فعال شود.

مرحله دوم

سپس آرد کیک را به همراه شیر خشک در صافی بریزید و سپس آن را در کاسه همزن الک کنید. سپس تخم مرغ را به همراه کره ذوب شده و نمک به کاسه اضافه کنید و خمیر مایه را اضافه کنید.

سطح سوم

حالا مواد را به مدت 10 دقیقه در کاسه با همزن خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست و یکدستی به دست آورید که به دست نچسبد. بعد از این مدت خمیر را ورز می دهیم که در ظرف روغنی می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس روی کاسه خمیر را با سلفون یا درب می پوشانیم سپس خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط می گذاریم تا حجمش دو برابر شود. حالا میریم سراغ درست کردن فیلینگ.

مرحله پنجم

برای این کار پودر نارگیل را به همراه شکر، کره آب شده، زرده تخم مرغ، جوهر وانیل و زردچوبه در ظرف مناسبی بریزید سپس با قاشق خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا مواد فیلینگ را به مدت 20-30 دقیقه در یخچال می گذاریم تا خنک شود. پس از استراحت خمیر دوباره آن را ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود سپس به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی سطح کار آرد بپاشید و چانه ها را روی آن قرار دهید، سپس با وردنه چانه ها را به شکل مستطیل باز کنید. سپس مقداری فیلینگ یک طرف خمیر بریزید و آن را کاملا پهن کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله قسمت خالی خمیر را روی فیلینگ قرار می دهیم و روی آن را می پوشانیم سپس با کاتر 3 برش عمودی روی خمیر ایجاد می کنیم و دو طرف خمیر را به هم می پیچیم و خمیر را گره می زنیم.

مرحله نهم

در مرحله بعد سینی فر را با کاغذ روغنی می چینیم سپس خمیر را با فاصله از هم در سینی قرار می دهیم. حالا روی خمیر را با کیسه فریزر روغنی بپوشانید و خمیر را برای بار دوم 1 ساعت استراحت دهید.

مرحله دهم

حالا 15 دقیقه مانده به پایان استراحت خمیر، فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس روی خمیر را با قلم مو مخلوط زرده تخم مرغ و شیر آغشته کنید و قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید.

مرحله یازدهم

سپس نان ها را به مدت 22 تا 25 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید و اجازه دهید نان ها به مدت 5 دقیقه بپزند تا طلایی و زیبا شوند. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا