آشپزی

طرز تهیه نان گردویی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان گردویی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان گردویی

نان گردویی یکی از انواع نان های لذیذ و بین المللی است که در دستور پخت های مختلف تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان گردویی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک گردو
شیر نر ½ فنجان
قند ⅓ فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری
ارد 3 فنجان
کره 4 قاشق غذاخوری
نمک ½ قاشق غذاخوری
شکر پودر شده 1 قاشق غذاخوری
آب ولرم ¼ فنجان
مواد میانی برای نان
کره ذوب شده 3 قاشق غذاخوری
شکر پودر شده 6 قاشق غذاخوری
گردو 1 فنجان
شکر قهوهای ½ فنجان
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه نان گردویی

مرحله اول

برای تهیه نان گردویی خوشمزه 30 دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کنید تا دمای آن کاملا با دمای محیط مطابقت داشته باشد. سپس شکر، کره و نمک را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه با همزن برقی هم میزنیم تا مخلوط کره کرم رنگ شود. در مرحله بعد تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از انعقاد خارج شود، سپس به کاسه شیر اضافه می کنیم.

سطح سوم

سپس دوباره مواد را هم می زنیم تا مخلوط و یکدست شوند سپس مایه را به همراه پودر قند و آب ولرم در ظرف مناسبی ریخته و هم می زنیم. حالا مخلوط کره را به کاسه مایه اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا آرد را 3 بار الک کنید و کم کم به ظرف اضافه کنید سپس خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. وقتی خمیر چسبندگی خود را از دست داد آرد اضافه نمی کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را برداشته و در کاسه چرب شده قرار می دهیم سپس روی ظرف را با پارچه تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت 1 ساعت در دمای محیط بماند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت گردوها را ریز خرد کرده و کنار می گذاریم سپس خمیر را روی پیشخوان گذاشته و به شکل مستطیل در می آوریم. حالا گردو را به همراه پودر قند و پودر دارچین روی خمیر بپاشید.

مرحله هفتم

سپس خمیر را پهن کرده و به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا داخل قالب مافین را با کمی کره مایع بمالید و روی آن را با شکر قهوه ای و مقداری گردو بپوشانید سپس رول ها را داخل قالب قرار دهید.

مرحله هشتم

حالا روی خمیر را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و برای بار دوم 30 دقیقه استراحت می دهیم تا حجیم شوند. 15 دقیقه قبل از پایان استراحت، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

مرحله نهم

بعد از این مدت قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک های گردویی به مدت 15 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا