آشپزی

طرز تهیه نوتلا خانگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نوتلا خانگی

نوتلا یکی از غذاهای بین المللی ساده و خوشمزه است که معمولا به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نوتلا خانگی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نوتلا
فندق، گردو یا بادام زمینی 1 فنجان
عسل 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
شیر کاکائو 100 گرم
خامه (یا شیر ⅔ فنجان
شکر قهوهای 3 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نوتلا خانگی

مرحله اول

برای تهیه نوتلای خوشمزه در منزل ابتدا پوست نازک فندق ها را جدا می کنیم سپس فندق ها را در میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و کمی هم می زنیم تا فندق ها کمی له شوند.

مرحله دوم

در این مرحله عسل را به همراه روغن و نمک به مخلوط کن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند. سپس شکلات را به همراه خامه، شکر و کاکائو در ظرف مناسبی بریزید.

سطح سوم

حالا کاسه را به روش حمام آب روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار دهید و اجازه دهید مواد به طور یکنواخت ذوب شوند. سپس نیمی از مخلوط شکلات ذوب شده را به مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه مواد خوب مخلوط شدند، بقیه مخلوط شکلاتی را به مخلوط کن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا بافت یکنواخت شود، سپس نوتلای تمام شده را از میکسر خارج کنید.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که معمولا برای نوتلا از فندق استفاده می شود، البته در صورت تمایل می توانید از مغزهای دیگر مانند بادام زمینی یا گردو استفاده کنید، البته همانطور که گفته شد نوتلا اصلی با فندق درست می شود.

مرحله ششم

در این مرحله نوتلای آماده شده را در ظرف درب دار ریخته و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم. نوتلا خانگی را می توان تا ۲ هفته در یخچال نگهداری کرد زیرا فاقد مواد نگهدارنده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا