آشپزی

طرز تهیه پاستا پستو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پاستا پستو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پاستا پستو

پاستا با سس پستو طعم فوق العاده لذیذی دارد و با سایر انواع پاستا متفاوت است، سس پستو نوعی سس ایتالیایی است که رنگ سبز دارد و در تهیه پاستا نیز استفاده می شود. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه پاستا پستو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پاستا 300 گرم
ریحان تازه 50 گرم
پنیر پارمسان نصف فنجان
روغن زیتون نصف فنجان
سیر 2 قرص
بادام زمینی بو داده نصف فنجان
نمک و فلفل کافی
گردو آسیاب شده به مقدار مورد نظر

طرز تهیه پاستا با سس پستو

مرحله اول

من آماده می کنم پاستا با سس پستو ابتدا سبزی ریحان را بشویید و بگذارید آب اضافی آن کشیده شود، سعی کنید از سبزی تازه استفاده کنید زیرا رنگ سبز سس زیباتر می شود.

مرحله دوم

سپس ریحان تازه، سیر پوست کنده و روغن زیتون را در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا طعم مواد کاملا با هم مخلوط شود و قوام مخلوط یکنواخت شود.

سطح سوم

حالا با توجه به اینکه دانه کاج اروپایی در ماده اصلی سس پستو استفاده می شود، اما چون ممکن است این دانه در دسترس نباشد، می توانید از بادام زمینی استفاده کنید.

مرحله چهارم

بادام زمینی ها را تمیز کرده و پوست نازک آنها را بگیرید و به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید سپس مخلوط را مزه دار کرده و نمک و فلفل را به سلیقه خود اضافه کنید.

نکته: مراقب نمک باشید چون بادام زمینی و پارمزان شور هستند.

مرحله پنجم

سپس پنیر پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید تا طعم پنیر کاملا با همه مواد مخلوط شود، می توانید از مقداری گردوی آسیاب شده نیز استفاده کنید و با مواد مخلوط کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه همه مواد را با هم مخلوط کردید و قوام مخلوط یکنواخت شد، سس را چند ساعت در یخچال بگذارید چون خوش رنگ تر می شود و طعم و عطر همه مواد خورده می شود.

مرحله هفتم

حالا یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق بگذارید تا آب بجوشد سپس پاستا را داخل آن بریزید و کمی روغن زیتون و نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هشتم

سپس پاستا را ده دقیقه در آب جوش بپزید تا نرم و لطیف شود، سپس آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافی آن گرفته شود و مقداری از پاستا را در قابلمه سس نگه دارید.

مرحله نهم

حالا سس پستو را از یخچال خارج کنید و با کمی آب ماکارونی رقیق کنید سپس یک قابلمه یا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و سس پستو رقیق شده را داخل آن بریزید و به مدت 1 تا 2 دقیقه تفت دهید.

مرحله دهم

سپس ماکارونی شسته شده را به سس اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید و کمی تفت دهید تا سس جذب پاستا شود و سپس در صورت تمایل مقداری پنیر پارمزان اضافه کنید.

مرحله یازدهم

دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید 2-3 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد تا پنیر آب شود و همه طعم ها با هم ترکیب شوند سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم

پاستا را با سس پستو در ظرف مناسبی بریزید و از آنجایی که این غذا برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند و گوشت قرمز مصرف نمی کنند مناسب است، می توانید روی آن کمی پنیر پارمزان بپاشید. در آخر پاستا را با سس پستو با چند تکه لیموی تازه و چند برگ ریحان و نعناع تازه تزیین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا