آشپزی

طرز تهیه پوره سیب زمینی با میت بال +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پوره سیب زمینی با کوفته

پوره سیب زمینی با کوفته یکی از غذاهای بین المللی لذیذ است که طرفداران زیادی دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی با کوفته برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 4 عدد
گوشت چرخکرده 250 گرم
پیاز 1 قطعه
جعفری 1 کاسه کوچک
نان یا آرد سوخاری 4 قاشق غذاخوری
کره 15 گرم
شیر نر ½ فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پیتزا با پنیر کافی
اب کافی
نمک و فلفل و ادویه تنوری کافی
فلفل سیاه، پودر سیر و پودر آویشن کافی

طرز تهیه پوره سیب زمینی با کوفته

مرحله اول

برای تهیه پوره سیب زمینی با کوفته خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم و داخل قابلمه آب می ریزیم همراه با کمی نمک سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا سیب زمینی ها بجوشد.

مرحله دوم

سپس پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده کرده و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس جعفری را نگینی خرد کرده و همراه با قیمه، پیاز و آرد سوخاری در ظرفی بریزید.

سطح سوم

حالا مقداری نمک، فلفل، ادویه تنوری، پاپریکا، پودر سیر و آویشن را به کاسه اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد گوشت با هم ترکیب شوند. سپس تابه ای را با روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مواد گوشتی را به اندازه یک گردو جدا می کنیم و به شکل گلوله در می آوریم سپس در تابه می گذاریم و سرخ می کنیم. بعد برای تهیه سس، کوفته های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کرده و پاستا را اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا پاستا را با کمی پودر سیر تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و رنگ آن روشن شود سپس کمی آب به تابه اضافه می کنیم تا سس یکدستی به دست آید. وقتی سیب زمینی ها کاملاً پخته شدند، پوست آن ها را بگیرید.

مرحله ششم

سپس سیب زمینی ها را با کره و شیر در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی خوب بزنید تا سیب زمینی ها پوره شوند. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پوره سیب زمینی را در سینی فر نسوز بریزید سپس گوشت چرخ کرده را روی آن بچینید. سپس کوفته ها و پوره سیب زمینی را با سس گوجه فرنگی بریزید.

مرحله هشتم

سپس روی مواد را کاملا با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس مقداری زیتون ورقه شده روی آن می گذاریم. حالا ظرف را در فر می گذاریم تا پنیر پیتزا کاملا آب شود و طلایی و زیبا شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا