آشپزی

طرز تهیه پیتزا پستو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیتزا پستو

پیتزا پستو یکی از پیتزاهای خوشمزه و لذیذ ایتالیایی است که با سس پستو تهیه می شود، این پیتزای خوشمزه بسیار راحت درست می شود و برای مهمانی ها مناسب است، پیتزا پسورا را می توان به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه کرد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه پیتزا پستو برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد لازم خمیر پیتزا پستو مقدار مواد
ارد 3 فنجان و چند قاشق غذاخوری
آب ولرم نصف فنجان
شیر نر نصف فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
قند 2 قاشق غذاخوری
پودر مخمر 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
کره 3 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق مرباخوری
مواد لازم برای سس پیتزا مقدار مواد
برگ های ریحان 200 گرم
پنیر پارمسان 2 قاشق غذاخوری
پودر پسته 2 قاشق غذاخوری
گردو 100 گرم
سیر 2 قرص
روغن زیتون 1 فنجان
آب لیمو ترش 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
مواد لازم برای مرغ سوخاری مقدار مواد
سینه مرغ 1 قطعه
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل به مقدار مورد نظر
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
چاشنی برای مرغ 1 قاشق مرباخوری
فلفل تند یا فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا پستو

مرحله 1: آماده سازی خمیر مخمر

ابتدا برای تهیه خمیر پیتزا، مقداری مایه فوری را در یک کاسه کوچک بریزید، مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شود، سپس کاسه را کنار بگذارید تا مایه کار کند تا حباب هایی در کنار آن ایجاد شود. .

مرحله 2: مخلوط تخم مرغ و شکر را آماده کنید

سپس تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا گلوله شود سپس کمی شیر اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم سپس شکر را به مخلوط اضافه میکنیم و هم میزنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله 3: نمک و مخمر را به مخلوط اضافه کنید

سپس کمی نمک به مخلوط اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم سپس مایه را که روی مخلوط مواد کار کرده است ریخته و مخلوط می کنیم سپس آرد را در ظرف دیگری الک می کنیم تا بافت آن سبک شود سپس کمی بیکینگ پودر به مواد اضافه می کنیم. ارد.

مرحله چهارم: آرد را الک کرده و به مخلوط اضافه کنید

سپس مخلوط آرد را دوباره الک کنید تا بافت کاملا یکدست شود سپس آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا خمیر یکدست و یکدست شود، دقت کنید که خمیر نباید خیلی سفت یا شل باشد.

مرحله 5: کره را به خمیر اضافه کنید

سپس مقدار کمی روغن مایع به خمیر اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا بافت آن نرم و یکدست و یکدست شود.کاملا روغن بزنید.

مرحله 6: به خمیر استراحت دهید و سینه مرغ را آماده کنید

سپس روی کاسه را با سلفون یا پارچه بپوشانید، خمیر را یکی دو ساعت در دمای محیط بگذارید تا حجمش زیاد شود و بلند شود، در این مدت یک سینه مرغ را از وسط نصف کنید تا مرغ مزه دار شود و نازک شود.

مرحله هفتم: سینه مرغ را آماده کرده و برش بزنید

سپس روی هر تکه خراش هایی ایجاد کنید تا مواد طعم دهنده کاملا جذب مرغ شود سپس نمک و فلفل را روی مرغ بپاشید و با دست کاملاً آن را پخش کنید تا سطح آن به خوبی پوشش داده شود سپس مقداری پودر سیر روی تکه مرغ بپاشید و پخش کنید. آن را بیرون .

مرحله 8: ادویه ها را به مرغ اضافه کنید

حالا روی برش های مرغ مقداری ادویه مرغ بپاشید و روی آن ها را بپوشانید سپس بسته به ذائقه خود مقداری فلفل چیلی یا فلفل قرمز روی ورقه های مرغ بپاشید و با دست روی سطح آن پخش کنید تا مرغ ها کاملا آن را بخورند.

مرحله نهم: تهیه و اضافه کردن آب لیمو به مرغ

بعد یک لیموی تازه را بشویید و از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید سپس آب لیمو را روی برش مرغ بریزید و برس بزنید و مرغ را اضافه کنید.

مرحله 10: مرغ را با برس روغن زیتون بمالید

سپس مقداری روغن زیتون روی مرغ بریزید و با دست کاملاً بمالید تا همه مواد به خورد مرغ برود سپس برش های مرغ را در ظرفی بریزید سپس ظرف را یک تا دو ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و طعم کامل خواهد شد

مرحله یازدهم: مواد لازم برای سس پیتزا را آماده کنید

حالا برای تهیه سس مخصوص پیتزا، برگ های ریحان تازه را بشویید، کنار بگذارید تا آب اضافی آن کشیده شود، سپس برگ های ریحان را در مخلوط کن یا همزن بریزید، سپس مقداری پنیر پارمزان به مواد اضافه کنید و در مخلوط کن بریزید.

مرحله 12: مواد را به سس پیتزا اضافه کنید

سپس سیر را پوست گرفته و بشویید و به مواد اضافه کنید همچنین مقداری گردو روی مواد بریزید سپس پودر پسته را در مخلوط کن یا همزن به مواد اضافه کنید و حالا به سلیقه خود مقداری روغن زیتون روی مواد بریزید. .

مرحله 13: مواد سس را مخلوط کرده و غلظت آن را تنظیم کنید

سپس مقداری نمک و فلفل به مخلوط مواد سس اضافه کنید.حالا همه مواد را هم بزنید و هم بزنید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود، بافت مواد کاملا یکنواخت و غلظت مخلوط سس باید باشد. شیر ترش یا کمی رقیق تر باشد.

مرحله چهاردهم: مرغ را از یخچال خارج کنید

سپس سس را در ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید تا طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط شود و سس غلیظ شود، سپس مرغ های مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و در تابه ای کمی روغن بریزید و روی متوسط ​​قرار دهید. حرارت دهید تا داغ شود

مرحله 15: تفت دادن مرغ

وقتی روغن داغ شد مرغ ها را داخل ماهیتابه بریزید و خوب تفت دهید تا کاملا بپزند و وقتی یک طرف برش های مرغ طلایی شد آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. .

مرحله 16: یک تکه خمیر اضافی بگیرید

سپس سینه مرغ را به صورت نوارهایی به اندازه دلخواه برش می دهیم و کنار می گذاریم سپس خمیر خوش فرم را از ظرف خارج می کنیم و با انگشت فشار می دهیم و کمی ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله 17: خمیر را روی سطح کار باز کنید

سپس خمیر را روی سطح صافی که با آرد پاشی شده قرار دهید، سپس خمیر را با وردنه باز کنید، مراقب باشید خیلی نازک نباشد تا زود بسوزد، ضخیم نباشد تا نپخته بماند، سپس کف قالب مورد نظر را با کره چرب کنید. .انجام دادن.

مرحله 18: خمیر را در قالب قرار دهید

سپس خمیر را در قالب قرار دهید و با چاقوی تیز مواد افزودنی را برش دهید سپس کف خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا در حین پخت پف نکند و شکل پیتزا نشکند سپس سس مخصوص را روی آن بریزید. خمیر را به طور کامل پخش کنید.

مرحله 19: مرغ را روی خمیر قرار دهید

سس باید تمام قسمت های خمیر را کاملا بپوشاند سپس جوجه های سوخاری را که برش زده اید روی سطح خمیر قرار دهید تا کاملا سطح خمیر را بپوشانند سپس مقداری پنیر پیتزا روی مرغ ها بریزید، می توانید از یک ترکیبی از چند پنیر مختلف

مرحله 20: پنیر پیتزا را اضافه کنید

مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه شما دارد، هر چه بیشتر باشد بعد از پخت پیتزا حالت کشش بیشتری پیدا می کند، سپس می توانید مقداری گوجه گیلاسی را پوست بگیرید و حلقه ای برش دهید و روی پنیر پیتزا بمالید.

مرحله 21: پیتزا را با زیتون تزئین کنید

سپس مقداری زیتون را چرخ کرده و روی پنیر بچینید و تزئین کنید، سپس می توانید به سلیقه خود مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید، سپس قالب پیتزا را در فری که ده دقیقه گرم شده قرار دهید تا خوب بپزد.

مرحله 22: پخت پیتزا

سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید، اجازه دهید پیتزا به مدت 20 دقیقه در فر بپزد و آماده شود، پس از گذشت مدت زمان قالب پیتزا را از فر خارج کرده، پس از 2 دقیقه به آرامی پیتزا را از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید. .

مرحله 23: پیتزا را برش داده و سرو کنید

سپس پیتزا را به اندازه های مناسب برش دهید، مقداری سس گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی را به سلیقه و سلیقه خود روی پیتزا بریزید، مقداری پودر آویشن روی آن بپاشید، سپس پیتزا پستو را به عنوان یک غذای محبوب با انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا