آشپزی

طرز تهیه پیراشکی سوخاری بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

چطور کوفته تنوری بپزیم

در دل هر خانه ای، عطر غذاهای لذیذ و دلپذیر مجموعه ای است که خاطرات و لحظات شیرین را زنده نگه می دارد. یکی از این غذاهای معطر، پیراشکی سرخ شده است که با طرز تهیه خاص و دلچسب می تواند لحظاتی فراموش نشدنی را برای شما و مهمانانتان رقم بزند. امروز درسایت آموزشی چیست؟“، ما شما را با دستور پخت این پیراشکی خوشمزه آشنا می کنیم. پیراشکی سرخ شده با بافتی ترد و مواد متوسط ​​خوشمزه، انتخابی عالی برای مهمانی ها، تولدها و حتی یک شام مقوی با خانواده است. نکته جذاب این پیراشکی این است که می توانید مواد اولیه را مطابق با ذائقه خود و مواد موجود در آشپزخانه خود تغییر دهید و به شما این امکان را می دهد که هر بار یک غذای جدید با طعمی منحصر به فرد را تجربه کنید. حالا بریم سراغ مواد لازم و طرز تهیه این پیراشکی خوشمزه.

در دستور پیراشکی سرخ شده، خمیر را با مایه آماده کرده و با تخم مرغ و روغن و آرد ورز می دهیم و پس از ورز دادن، خمیر را کنار می گذاریم تا استراحت کند. مواد متوسط ​​شامل سبزیجات و مرغ طعم دار با ادویه های مختلف است که پس از سرخ شدن در خمیر قرار می گیرند. پلمنی ها را بعد از پخت در سفیده تخم مرغ و آرد سوخاری می غلتانیم و تفت می دهیم تا ترد و طلایی شود.

عناصر اندازه ی
قند 1 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری کافی
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
آرد نان 500 گرم
مخمر نان 1.5 قاشق غذاخوری
شیر ولرم 250 میلی لیتر
یک تخم مرغ 1x
پیاز شماره 2
سینه مرغ 1x
فلفل 1x
قارچ 15 عدد
پیازچه شماره 4
سفیده تخم مرغ شماره 2
نمک، پودر سیر، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن کافی

چطور کوفته تنوری بپزیم

مرحله 1: آماده سازی خمیر مخمر

با درست کردن مخمر شروع کنید. برای این کار شیر ولرم را به همراه شکر و مایه خمیر در ظرفی ریخته و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا مخمر فعال شود و حباب های کوچکی روی سطح ایجاد شود. این فرآیند به خمیر شما کمک می کند طعم بهتری پیدا کند و در نهایت کوفته هایی با بافت نرم و لطیف به دست آورید.

مرحله دوم: خمیر اصلی را آماده کنید

در این مرحله تخم مرغ، روغن مایع و کمی نمک را به مایه اضافه می کنیم و همه چیز را خوب هم می زنیم تا یکدست شود. این ترکیب باعث می شود خمیر شما انعطاف پذیرتر شود و در هنگام پخت بافت مطلوب تری ایجاد کند.

مرحله 3: ورز دادن خمیر

حالا نوبت اضافه کردن آرد است. آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شروع به جمع شدن در کاسه کند. سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و شروع به ورز دادن کنید. این مرحله نیاز به صبر دارد، بنابراین خمیر را به آرامی ورز دهید تا نرم و قابل انعطاف شود.

مرحله 4: بگذارید خمیر استراحت کند

پس از ورز دادن، خمیر را در ظرف روغنی ریخته و با یک پارچه تمیز بپوشانید. خمیر را حدود دو ساعت در جای گرم قرار دهید تا استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. این زمان استراحت به خمیر کمک می کند تا طعم ها را به خوبی تزریق کند و بافتی سبک ایجاد کند.

مرحله 5: آماده سازی مواد میانی

در مدت استراحت خمیر می توانید شروع به تهیه مواد میانی کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سپس فلفل، قارچ و پیازچه خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها جذب شوند و مواد نرم شوند.

مرحله 6: مرغ و ادویه ها را اضافه کنید

پس از نرم شدن سبزیجات، تکه های سینه مرغ را که از قبل با پودر سیر، زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن مزه دار کرده اید به تابه اضافه کنید. مواد را خوب سرخ کنید تا مرغ کاملا پخته و مزه دار شود. در آخر نمک را اضافه کرده و مواد را از روی حرارت بردارید تا خنک شوند.

مرحله هفتم: خمیر را با مواد پر کنید

پس از آماده شدن خمیر و مواد میانی، یک تکه خمیر به اندازه نارنگی بردارید و با وردنه روی سطح آردپاشی شده پهن کنید. مقداری از مواد میانی را به همراه مقداری پنیر پیتزا در وسط خمیر قرار دهید. سپس خمیر را دور مواد جمع کنید و کمی فشار دهید تا خمیر ببندد.

مرحله هشتم: تهیه کوفته ها برای سرخ کردن

کوفته های آماده را ابتدا در سفیده تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلتانید تا کاملا بپوشند. این باعث می شود پیراشکی ها بعد از سرخ شدن بافتی ترد و دلپذیر داشته باشند.

مرحله نهم: کوفته ها را سرخ کنید

در مرحله آخر یک ماهیتابه عمیق را با روغن کافی گرم کنید و کوفته ها را با احتیاط داخل روغن داغ قرار دهید. آنها را از دو طرف سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. سپس کوفته ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. حالا کوفته های سرخ شده شما آماده سرو هستند. می توانید این کوفته ها را هم گرم و هم سرد میل کنید و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا