آشپزی

طرز تهیه چکدرمه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه چکدرمه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه تهیه چک

چکدارمه یکی از غذاهای پرطرفدار و سنتی شمال کشورمان است که منشا آن استان گلستان است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. نحوه تهیه چک برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 فنجان
گوجه فرنگی 5 تکه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوشت بره و گوسفند 300 گرم
پیاز 1 عدد وسط
نمک 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری از هر کدام

نحوه تهیه چک

مرحله اول

من آماده می کنم یه چک خوشمزه در ابتدای کار گوشت را مکعبی درشت و پیاز را به صورت نگینی کوچک خرد می کنیم و بعد ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس کمی روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را در تابه بریزید و تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس گوشت را به قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس نمک و زردچوبه و فلفل را به قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله دوباره مواد را سرخ می کنیم تا ادویه ها کاملا سرخ شوند. سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن روشن شود.

مرحله چهارم

حالا گوجه ها را شسته و پوست آن ها را جدا می کنیم سپس با دندان های ریز رنده رنده می کنیم تا گوجه ها پوره شوند. سپس پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی سرخ شود.

مرحله پنجم

وقتی رب گوجه فرنگی سرخ شد به اندازه ای آب اضافه کنید که روی مواد بپوشد سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت به مدت 2 ساعت کاملا بپزد. بعد از این مدت برنج را می شوییم.

مرحله ششم

حالا برنج را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آب اضافی داخل قابلمه تبخیر شود تا برنج دم بکشد. اگر آب گوشت برای پختن گوشت زیاد بود آن را می گیریم تا برنج در حین پخت خیس نشود.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را با بخار پز می بندیم و روی قابلمه می گذاریم سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم. سپس چکدرمه را به مدت 45 دقیقه می گذاریم بجوشد.

مرحله هشتم

بعد از این مدت مقداری کره یا روغن حیوانی به چکدرمه اضافه کنید و برای طعم و عطر بهتر مخلوط کنید. حالا قابلمه را از روی حرارت برمی داریم سپس چک را در ظرف مورد نظر می ریزیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا