آشپزی

طرز تهیه چیز کیک شعریه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چیزکیک

کیک پنیر یکی از انواع دسرهای خوشمزه و متفاوت است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کیک پنیر به لینک زیر مراجعه کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای لایه اول
بیسکویت پای بوربن 230 گرم
کره 80 گرم
مواد لازم برای لایه دوم
پنیر خامه ای 280 گرم
شکر پودر شده 110 گرم
پودر ژلاتین 10 گرم
آب سرد 60 گرم
مواد مورد نیاز برای لایه سوم
حوزه شعر 1 بسته
کره 50 گرم
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
شیر عسلی 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیزکیک

مرحله اول

برای تهیه چیزکیک خوشمزه در ابتدای کار کره را روی بخار قابلمه حرارت می دهیم تا کاملا آب شود سپس به همراه بیسکویت های بوربن پنجم داخل غذاساز یا همزن می ریزیم و خوب هم می زنیم.

مرحله دوم

سپس داخل قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس مخلوط پودر بیسکویت و کره را داخل آن می ریزیم و با لیسک آن را صاف و یکدست می کنیم. حالا با پشت لیوان خوب فشار می دهیم تا منسجم شود.

سطح سوم

سپس قالب را در یخچال بگذارید و بگذارید کیک اول به مدت 1 ساعت بماند تا کاملا سفت شود. حالا به سراغ درست کردن ساندویچ دوم می رویم که پنیر خامه ای را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بگذارید پنیر خامه ای به دمای محیط برسد سپس آن را به همراه پودر قند در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا بافت پنیر باز شود.

مرحله پنجم

سپس پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و روی اجاق گاز بپزید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود سپس آن را با پنیر خامه ای به ظرف اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله ششم

حالا قالب را از یخچال خارج کنید، سپس مخلوط پنیر را روی لایه اول بریزید، سپس با لیسک به آن حالت دهید. سپس قالب را دوباره در یخچال قرار دهید و اجازه دهید مواد به مدت 2 تا 3 ساعت استراحت کنند.

مرحله هفتم

بعد از گذشت این مدت رشته ها را برش بزنید سپس به همراه کره و پودر دارچین در ظرف مناسبی بریزید و کمی تفت دهید تا رشته ها طلایی و کاراملی شوند. حالا تابه را از روی حرارت برمیداریم.

مرحله هشتم

سپس بلافاصله شیر عسلی را به تابه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست شود سپس قالب را از یخچال خارج کرده و لایه سوم را در قالب روی لایه پنیر می ریزیم سپس قالب را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم. .

مرحله نهم

بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کنید سپس چیزکیک را از قالب خارج کنید. در آخر روی کیک را با گردو، پودر پسته و گل یاس تزئین کرده و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا