آشپزی

طرز تهیه کابلر شلیل +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

نحوه ساخت کابل کش شلیل

شلیل کابلر یکی از دسرهای خوش طعم و لذیذ است که با میوه های تازه و خرد شده و یک لایه خمیر نازک بیسکویت درست می شود.کابلر را می توان با انواع میوه های تازه درست کرد و برای پذیرایی و مهمانی استفاده کرد برای آشنایی کامل و گام به گام با نحوه ساخت کابل کش شلیل با سایت آموزش نیتا چی همراه باشید.

مواد لازم برای لایه میوه
شهد 8 عدد
قند 2 قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل مایع 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای لایه بیسکویت
آرد سفید 1 فنجان
قند 4 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
روغن سرد 50 گرم
ماست 1/3 فنجان
شیر نر 1/3 فنجان
شکر برای بیسکویت 1 قاشق غذاخوری

نحوه ساخت کابل کش شلیل

مرحله 1: میوه را آماده کنید

برای تهیه شلیل ابتدا شلیل ها را بشویید و پوست بگیرید و به قطعات کوچکتر برش دهید و به جای شلیل می توانید از هر میوه دیگری بنا به ذائقه و ذائقه خود استفاده کنید سپس شلیل ها را در ظرف مناسبی بریزید و کمی شکر به آن اضافه کنید. . اضافه کردن.

مرحله 2: شکر و نشاسته را اضافه کنید

سپس شکر و شلیل را خوب مخلوط کنید و سپس مقداری نشاسته ذرت را داخل مواد ریخته و مخلوط کنید، اگر از میوه هایی مانند آلبالو و توت فرنگی که آبکی هستند استفاده می کنید باید مقدار نشاسته ذرت را دو برابر کنید و زمان پخت کمی تغییر می کند.

مرحله 3: اسانس وانیل را اضافه کنید

سپس مقداری اسانس وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید توجه داشته باشید که بهتر است از اسانس وانیل برای میوه استفاده کنید زیرا پودر وانیل می تواند میوه را تلخ کند سپس مخلوط مواد را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله 4: آماده سازی لایه بیسکویت

در مرحله بعد برای درست کردن لایه بیسکویت، مقداری آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن یکنواخت و سبک شود، سپس کمی وانیل، شکر و کمی بیکینگ پودر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت یکنواختی به دست آید.

مرحله 5: کره را به مخلوط آرد اضافه کنید

سپس مقداری کره سرد را که تازه از یخچال درآورده اید با چاقو به قطعات کوچک برش دهید و به مخلوط آرد اضافه کنید و سپس با چنگال مخلوط کنید تا آرد سوخاری درست شود و به جای چنگال می توانید از نوک انگشتان خود استفاده کنید.

مرحله 6: ماست را به مخلوط اضافه کنید

کره به هیچ عنوان نباید داغ و آب شود پس بهتر است از چنگال استفاده کنید تا کره از دمای بدن گرم و آب نشود و این کار را خیلی سریع انجام دهید سپس ماست را به مخلوط اضافه کنید و کمی مخلوط کنید و با یکدیگر

مرحله 7: مخلوط شیر و آرد را آماده کنید

سپس شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند سپس مقداری از مواد را با قاشق بردارید و با فاصله روی میوه هایی که در ظرف گذاشته اید بچینید مانند بعد از پختن مواد بیسکویت روی میوه. گسترده و باز خواهد بود.

مرحله 8: پخت کابلر در فر

سپس مقداری شکر روی مواد بپاشید و ظرف را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید 45 تا 50 دقیقه خوب بپزد و رنگ بیسکویت تقریباً طلایی شود.

مرحله 9: خنک کردن کابل و تزئین

سپس ظرف را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس کابل شلیل را از قالب خارج کرده و به شکل و اندازه دلخواه برش دهید، سپس مقداری پودر دارچین یا پودر قند روی آنها الک کنید. و كابلرا را تزيين كنيد

مرحله 10: تزئین و سرویس نهایی کابلر

سپس با توجه به ذائقه خود می توانید یک اسکوپ بستنی وانیلی را روی مواد قرار دهید و روی آن را با پودر پسته و گردوی کوبیده تزیین کنید سپس نلی کابلر را به عنوان یک دسر خوشمزه و شیک برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا