آشپزی

طرز تهیه کباب تابه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت کباب در تابه

بدون شک تابه کباب یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است. همه به خصوص خانم های شاغل از طرفداران این غذا هستند زیرا می توانند در کمترین زمان این غذای سالم و مقوی را تهیه کنند و همه اعضای خانواده با لذت آن را بخورند. برخی از غذاها طبیعت ضیافتی و رستورانی دارند و برخی از غذاها را فرنگ به سفره ما ایرانیان می آورد، اما تابه کباب ریشه در آشپزخانه های خانه ایرانی دارد، جایی که مادران و مادربزرگ های خوش ذوق برای آن غذای خوشمزه ای تهیه می کنند. عشق به اعضای خانواده

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت پای گاو 400 گرم
پیاز 1 قطعه
گوجه فرنگی 3 عدد
آرد سوخاری یا سبوس برنج 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 5 قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری
سماق 2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی

دستور پخت تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای مجلسی ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید سپس رنده کنید. از دندان های درشت یا خیلی ریز استفاده نکنید. گوشت و پیاز را در یک قابلمه بزرگ بریزید و همه ادویه ها را به آن اضافه کنید. می توانید زعفران را با زردچوبه جایگزین کنید.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. باید حدود 10 دقیقه ورز دهید تا مواد کاملا مخلوط شوند. بهتر است روی مواد را با سلفون بپوشانید و یک ساعت در یخچال بگذارید.

سطح سوم

اما اگر عجله دارید، می توانید به مرحله بعدی بروید. در این مرحله باید مواد را به تابه اضافه کنید. تابه را روی گاز گرم کنید و سپس روغن را به آن اضافه کنید. روغن باید داغ باشد تا سیخ به تابه نچسبد.

مرحله چهارم

مواد کباب را با یک دست و به آرامی داخل تابه پهن کنید. توجه داشته باشید که باید همه مواد را به طور مساوی در تابه پخش کنید. حتما از تابه با اندازه مناسب استفاده کنید. اگر تابه شما خیلی بزرگ باشد، قطر رنده تابه کوچکتر می شود و نمی تواند به خوبی بچرخد.

مرحله پنجم

وقتی کباب تمام شد، باید آن را برگردانیم. برای این کار باید کباب را برش بزنیم. با کاردک چوبی می توانید آن را به هر شکلی برش دهید. اکثر مردم کباب را به صورت کباب کوبیده برش می دهند.

مرحله ششم

مراقب باشید گوشه های تابه به شما می گوید که آیا کاملا زیر گریل است یا نه. بعد از برش کباب را با احتیاط برگردانید. در این مرحله باید طرف دیگر کباب کاملا سرخ شود. به هیچ وجه نباید سیخ ها را حرکت دهید و در صورت نیاز در این مرحله کمی روغن اضافه کنید تا سیخ ها به تابه نچسبند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که سرخ کردن این طرف کباب زمان کمتری می برد. در این مرحله باید گوجه فرنگی را آماده کنید. می توانید گوجه ها را خلال کرده و سرخ کنید و روی تابه گریل سرو کنید. اگر می خواهید کباب را با برنج بخورید، می توانید سس گوجه فرنگی درست کنید تا آبدار شود.

مرحله هشتم

اگر می خواهید سس آبدار و خوش طعمی برای کباب خود داشته باشید، باید گوجه فرنگی ها را ریز رنده کنید و با کمی روغن سرخ کنید. می توانید از روغن باربیکیو استفاده کنید که چرب تر و خوشمزه تر است. بعد از اینکه آب گوجه فرنگی تبخیر شد، مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانید مقداری پوره گوجه فرنگی اضافه کنید. البته رب گوجه فرنگی را باید کمی در روغن تفت داد و سپس با گوجه فرنگی مخلوط کرد تا بوی خامی نگیرد. می توانید هنگام تهیه سس به آن سماق اضافه کنید یا بعد از سرو روی آن سماق بپاشید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا