آشپزی

طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه قهوه بو داده

کباب قهوه جوشی یکی از انواع غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که معمولا در کافه های سنتی تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه قهوه بو داده برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 500 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 2 قرص
گوجه فرنگی 1 قطعه
فلفل سبز 2 عدد
فلفل قرمز 1 قطعه
جعفری 100 گرم
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زیره و فلفل قرمز خرد شده کافی

طرز تهیه قهوه بو داده

مرحله اول

برای تهیه یک روست قهوه ساده ابتدا گوشت را ریز خرد می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس سیر و پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت مرواریدهای ریز رنده می کنیم و سیر را به صورت دندانه ریز رنده می کنیم سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. سپس هر کدام 1 عدد فلفل سبز و قرمز را شسته سپس ریز خرد می کنیم.

سطح سوم

حالا فلفل های خرد شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید سپس جعفری را بشویید و در آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن کشیده شود. سپس نمک، فلفل سیاه، زیره و فلفل قرمز خرد شده را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله 1 و نیم قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم سپس سس کباب را به مدت 5 دقیقه خوب ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا 1 قاشق رب گوجه فرنگی را با روغن مایع باقیمانده مخلوط کنید، سپس مالیده و در ظرف فر بریزید. بعد سس باربیکیو را در تابه ریخته و داخل آن پهن می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ماهیتابه را به دلخواه مثلثی برش بزنید سپس باقیمانده پوره گوجه فرنگی را با کمی آب جوش مخلوط کنید و روی تابه گریل بمالید. سپس گوجه ها را می شوییم.

مرحله هفتم

حالا گوجه فرنگی را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس به همراه فلفل سبز باقی مانده روی تابه گریل می گذاریم. سپس فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و می گذاریم کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

در آخر ظرف را با سس کباب در طبقه وسط فر قرار دهید سپس اجازه دهید کباب به مدت 25 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. سپس بعد از گذشت این مدت قالب را از فر خارج کرده و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا