آشپزی

طرز تهیه کتلت آبادانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کتلت آبادانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوکوی آبادانی

کتلت آبادانی یکی از غذاهای خوشمزه و ساده شهر آبادان است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوکوی آبادانی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
سیب زمینیها 2 عدد وسط
پیاز 1 عدد وسط
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
نمک ½ قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
سماق، فلفل و فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری
کنجد سفید 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکوی آبادانی

مرحله اول

برای تهیه راحت کتلت آبادانی ابتدا گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی ها و پیازها را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آنها کاملا گرفته شود و سپس به کاسه با گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. سپس آرد نخودچی را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله سماق را به همراه فلفل سیاه، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و پودر دارچین به گوشت چرخ کرده اضافه کنید سپس ورز دهید تا مواد کوفته مخلوط و یکدست شود سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید مخلوط کوفته به مدت 30 دقیقه در یخچال بماند تا طعم ها با هم مخلوط شوند. سپس پس از گذشت این مدت مخلوط کوفته را از یخچال خارج کرده سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم و می گذاریم خوب داغ شود. سپس دوباره مخلوط کتلت را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس از مخلوط کتلت جدا کرده و به شکل گرد در می آوریم.

مرحله ششم

حالا مخلوط کتلت را در روغن داغ می گذاریم و می گذاریم سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف کتلت سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. تمام مواد کتلت ها را به همین ترتیب آماده و سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کتلت های سرخ شده را روی حوله قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر کتلت ها را در ظرف دلخواه بچینید و با گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا